Till en mer obehaglig fråga och årets dumstrut utdelad till undertecknad.
Jag har varit lite sådär på gränsen till att bli förkyld, lite smågrinig, trött och dum i pallet den senaste veckan eller så. Efter jobbet somnade jag och när jag småvaknade och läste min mail hade jag fått en uppmaning att, som jag såg det, göra ytterligare ett moment i hela cirkusen med f-skattesedel och att starta bolag. Jag plitade ner uppgifterna för , jag vet inte vilken gång i ordningen och tröck nästa, varvid jag uppmanades att via paypal betala 900kr. Klarvaken började jag lusläsa och insåg att det inte var skatteverket som var avsändare utan en lurendrejare. I dennes FAQ hävdas att det inte finns någon ångerrätt och att dom kommer skicka mig på inkasso om jag inte betalar på 14 dagar.
Tjänsten skulle gå ut på att hjälpa folk som inte begriper att ansöka om F-skatt.
Jag skrev att jag redan gjort detta, att jag inte behöver tjänsten och att jag vill få en bekräftelse på detta så snart som möjligt.
Av princip kommer jag aldrig att betala några 900kr för lurendrejeri. hur korkad jag än känner mig. Jag kommer hellre spendera vartenda öre av aktiekapitalet på jurister och sen lägga ner bolaget än att förse igeln med en enda krona. Jag hoppas på någon typ av svar imorgon så att jag antingen kan lägga ner ilskan eller polisanmäla fanskapet.
Någon som VET utgången av ett sådant här bedrägeri. tex lawline kan jag ångra inom 14 dagar.
Jag skrev till tjänsten att jag redan skickat in alla uppgifter och inte önskar tredjepartshjälp, samt att jag vill att dom bekräftar detta. Kommer jag få bränna kosingen på jurist och lägga ner företaget eller kommer dom backa?
När jag nu var vaken öppnade jag ett brev från Nordiska värdepapperregistret som vill att jag ska skaffa en gratistjänst som heter minaktiebok.se som jag tydligen måste ha för att inte begå lagbrott. SCAM känner jag och avskyr att min bank inte hjälper mig med dessa spörsmål innan jag fått min f-skattesedel.