Funderar på Fire, men svårt att släppa jobbet, Övertala mig!

Det hände min mamma, hon dog i cancer tre år innan pensionen. Och min morbror dog vid 40. Så…

2 gillningar

Bara dra :grinning_face::+1:.

Gjorde fire nyligen och drog till portugal med familjen. Ingen aning om hur mycket det kostar etc etc, men allt ordnar sig.

Man får la dra in på restaurangbesökerna och semesterresorna om det skär sig.

Har familj och barn och är enormt ansvarsfull, så man har ansvar i blodet.

Just do it​:grinning_face::+1:

Lycka till

2 gillningar

Vem säger?

4 gillningar

Jag tror du innerst inne redan vet svaret. Pengarna du har borde definitivt räcka. Man lever bara en gång. Good luck vad du än väljer för väg. Visste inte ens om att det fanns ett uttryck sm hette fire. Själv valde jag trappa ner för 10 år sen för att kunna vara mer med min son. Inget jag ångrar direkt.

2 gillningar

Borde göra FIRE? Varför då? Hade du inte ett kul jobb? :wink:

Jag utnyttjar min ekonomiska frihet till att se till att jag får jobba med något som jag tycker är riktigt kul i stället. Fungerar för mig. Jag jobbar i och för sig bara 80% som du skriver att du funderar på.

Jag hade börjat söka nya jobb för att se om du hittar något som verkar riktigt kul. Du kommer dessutom att ha en super bra situation att förhandla om villkor. Du kommer bara att vilja ha jobbet om det är riktigt kul (lätt att imponera då) pluss att du inte behöver nöja dig med något då du redan har ett.

Lycka till och grattis

3 gillningar

Nä, men har levt ett helt liv som trådskaparen har, så bör man väl ha skaffat sig nog med erfarenhet för att veta vad man vill i livet. Hade en ung person frågat samma fråga är väl det självklara svaret att: Lev det liv DU vill, inspireras av andra, ta råd av de som känner dig och som du litar på. Men att fråga anonyma personer på ett forum om livsval kan aldrig bli rätt, oavsett hur väl man menar med sina svar. Vi känner ju inte personen öht, förutom ett par hundra ord i en fråga om livet.

Så tycker jag :slight_smile:

1 gillning

Jag kan tycka att det är värdefullt att hitta sina hobbies och när arbetets känns som ett hinder för att hinna med det man vill göra. Då har man hittat rätt och det är dags att sluta. Ligger ungefär på hälften av vad TS har. Jobbar och gnetar på. Men hungrig är jag inte längre.