Fyra-pås-modellen

Tack för ytterligare en givande saklig tråd i forumet! Inna tråden ev stängs vill jag bara bidra med:

Pungtrappan

Nivå 1 - Kryptorkism. Pungen är liten och skrynklig. Eventuellt innehåll är inte tillgängligt och du får jobba hårt varje dag för att fylla pungen så gott du kan.

Nivå 2 - kalsongfrihet - bollarna är på plats och skyddade av ett tunt lager tyg. Minsta pungspark kommer dock att få dig ur balans och du tål inga stora svängningar.

Nivå 3 - cykelfrihet. Här har du inte bara råd med en cykel. Även en cykelbyxa för att skydda pungen som nu är mer stabilt välfylld.

Nivå 4 - Kängurufrihet. Pungen är nu en väletablerad del av dig och stor nog för någon att leva av och växa i utan ytterligare ansträngningar från din sida. Här får man börja fundera på säkerheten, så man inte får in pungsnyltare i sitt liv.

Nivå 5 - pungbråck. Här kan pungens innehåll börja tära på dig, när pungen storlek inte längre får plats med innehållet som vill vara däri. Akut pungbråck kan ge en livskris med svår smärta. Är du omtyckt för din stora pung eller för den du är?

Nivå 6 - pungmakt. Nu är pungen så enorm att du kan ta makt. Trump, Putin, Kristersson. Ingen kommer att kunna skydda sig från en knockout av din stora svängande skinnsäck. Ladda, sikta, svinga, knocka.

Ser fram emot ett avsnitt där denna avhandlas.

16 gillningar

Tänkte på den här “statyn” som John Oliver auktionerade ut häromveckan av Lyndon B Johnsons … ädlare delar…

Han hade problem på riktigt, lyssna här en minut in:

3 gillningar

Tack Jan. Kommer bli mardrömmar om den bilden i natt. :face_with_peeking_eye:

2 gillningar

Utom den där lömska jäveln som alltid är full med bös och knappar.

Alla vet precis vilken jag menar!

1 gillning

Hur har ingen nämnt den viktigaste - Pensionspungen!

en pung som sett många säsonger och som med lite tur inte hänger alltför lågt…

3 gillningar

Får se om den här AI-bubblan snart får ….pungtering.

Luften går ur marknaden - pungtering

haha vi skrev exakt samma sak samtidigt!

1 gillning

haha, slagen med en sekund… :sweat_smile:

1 gillning

Förlåt, jag ska låta dig tala till pungt.

3 gillningar

Som jag förstår det krävs det lite balls för att sitta med full pung efter sina riskabla investeringar!

2 gillningar

Haha ja lite rebell måste man ju ändå faktiskt vara! Man var ju trots allt pungkare en gång i tiden.

Pådyvlad dyra aktiva fonder av bankrådgivaren - pungslagen

1 gillning

Pungvred efter dippen, så man amputerar halva innehållet genom att sälja på botten

I min pungdom så rostade jag alltid björnkött i pugnen innan jag skulle köpa aktier.
Förlåt.

Man får passa sig så att inte mängden saker i påsen leder till oönskade effekter :wink:

PLÄP: Pung Laddar Ägghindrande Påse

Jag hittar ut själv….

2 gillningar

Jag fattar inte alls logiken i det du sa men det gör det ännu roligare :joy:

Men PLÄP kanske du hört innan? :laughing:

Nej men googlade :joy:

1 gillning