Fyra-pås-modellen

Frida Bratt på Nordnet pratar om “påsar” istället. Lite sött faktiskt.

Ska vi byta namn till påsmodellen?

Vi kan ha en fryspåse till lönekontot, en icapåse till bufferten och en sopsäck för investeringar :grin:

1 gillning

Haha, passa på att implementera säsongsanpassning också, snart är ju tomtesäcken här. :christmas_tree:

Japp - korrekt :grinning_face::+1:

I äldre svensk tradition talar man om penningpungen.

Passiva pungen eller högriskpungen — oklart vad som är värst.

5 gillningar

Lekpungen? :see_no_evil_monkey:

13 gillningar

Nya besökare till RT-forumet som hittar denna tråden…

21 gillningar

Hängpungen - Där räntefonderna ligger

9 gillningar

Kinas fattigaste man Tom peng pung :rofl:

3 gillningar

In my defence, det var inte jag som började. Jag tyckte bara det var sött hon pratade om påsar. Som du valde titeln verkar det som det var jag som började med spinoffen :see_no_evil_monkey:

Såja, var inte blyg. Hela trådens innehåll, detta forums magnum opus, vilar nu tryggt i ditt eftermäle. :sweat_smile:

3 gillningar

Hoppas att alla förstår att humor är intentionen utan någon helst form av intresse för kränkning när jag lägger till ett ytterligare roligt skämt som liknar ditt:

Kinas mest självsäkra man - Yu Wong. :joy:

Och om någon tar illa vid sig ändå så är det fritt fram att roasta mig hur mycket man än vill. Som vit svensk borde det vara ganska lätt :joy:

1 gillning

Godispåsen!

Intygar härmed att det inte var @jbl som började tråden. :grin:

… och värdeskåpet med fysiskt guld är pansarpungen?

1 gillning

Skämt å sido… kan göra första-inlägget anonymt om du vill. :smiley:

Kan vi inte köra kakburkar i stället? De håller längre och är ofta fina med gott innehåll. :wink:

Börskrasch heter från och med nu Pungspark

14 gillningar

Alltså, denna tråden kommer DEFINITIVT ha en plats i årskrönikan för forumet. Var länge sedan jag skrattade högt åt så många inlägg i samma tråd. :joy:

Haha, det är kul så länge det varar. Empiri säger mig att den här typen av trådar åtnjuter en ytterst hög sannolikhet att tippa över kanten då någon ofelbart alltid tar i från tårna och går ett steg för långt. Om tråden fortfarande är öppen har det bara inte hunnit hända ännu. :laughing:

2 gillningar

Riskavert sparare vars enda påse innehåller 100% banksparande - pungmes

2 gillningar