Galen börs relaterat till AI och rymden, nån som hakat på?

Ja som rubriken säger, våren har erbjudit rätt sjuka resor för aktier speciellt relaterat till rymden och AI. Twitter verkar driva en del kurser.

Någon som hoppat på till exempel Serenitys tips och köpt Sivers eller något annat som rusat? Köpt på känsla eller har du gjort en riktig due diligence innan du handlat?

Själv har jag gjort några snabba köp efter tips på Twitter men med så små pengar att det kvittar, men det är ju kul att se den procentuella ökningen även om pensionen är lika långt borta ändå.

Jag har hakat på rallyt genom mina indexfonder vars utveckling till stor del drivs av optimism för tech-sektorn :wink:

Räknar knappast med att de senaste veckornas fest håller i sig dock…

2 gillningar

Jag badar i pengar efter senaste veckornas rally. SOXL rallyt fram till ADX blow-off förra veckan var det bästa på länge. Jag känner mig som en yr hund. Det flyger pinnar överallt! Dags att torrhumpa en kudde.

1 gillning

Jag håller mig långt ifrån Sivers i dagsläget. Den har fortfarande en väldigt stor fallhöjd. Finns ingen substans i rusningen.

1 gillning

Jag hoppas mina saas-bolag hinner fortsätta explodera uppåt innan allt krashar. Dom som AI skulle döda. Antagligen inte. Men jag håller dom långsiktigt hursom.