Globala indexfonders avgifter

Dnb/Nordea/Länsförsäkringar många valmöjligheter ganska lika billiga globala indexfonder . Man blir lätt sugen på alla 3 :rofl::joy::wink:

Jag är osäker på att det enkelt går att “byta” till LF global index med Handelsbanken. Kollade snabbt nu och hittar inget bra sätt.

Har tidigare frågat detta via deras chatt i inloggad läge. De kunde/ville inte svara på detta via chatten utan hänvisade till kundtjänst via telefon. :thinking:

Jag sålda av allt innehav i Spiltan Aktiefond Investmentbolag, det studsar tillbaka och syns på Handelsbankens ISK om två dagar. Därifrån kan jag välja någon av dessa :backhand_index_pointing_down:

1 gillning

Yes, så gör man ett “byte” på SHB. Men som @GoodEnough beskriver ovan går det tyvärr endast att välja bland handelsbankens egna fonder med funktionen “byte”.

3 gillningar

Tänk hur är det för nybörjare hitta billiga fonder hos storbankerna :wink::rofl::joy:!? Vilken skillnad välja Lysa svara på några frågor och då är man igång med allt. Det behövs knappast välja mellan olika indexfonder :wink::+1::grin:

Har du testat på hemsidan ? Inte bara i appen?

1 gillning

Där syns LF global! :partying_face:

Trist att det inte gick att byta direkt, men ändå bra att den finns att köpa efter du sålt. :blush:

1 gillning

Jag ser bara Nordeas global indexfond och Dnb Global indeks :rofl::joy::wink:. Jätte bra att man kan välja de sedan :joy::rofl:

1 gillning

Det är bara Handelsbankens egna fonder med under “byt”-alternativet.
Jag valde nu att sälja för att sen “Köpa” direkt från ISK, då kommer jag åt dessa :backhand_index_pointing_down:

1 gillning

Det verkar inte gå att “byta”. Jag sålde av och “köper” nytt när pengarna hamnar på ISK.

UPPDATERING:
Det tog tid, närmare bestämt
4 bankdagar, innan pengarna studsade tillbaka till ISK och jag kunde investeras i just detta :backhand_index_pointing_down: åt min mor :hugs:
Tack @angaudlinn :folded_hands:

3 gillningar

Det var tyvärr lika tvärkört där :raised_back_of_hand:. Tack ändå finaste @Jacke77 för tipset :folded_hands:

1 gillning