Jag har en hyresrätt i ett av dom mest attraktivaste lägena i Sthlm, jag har börjat kolla på att köpa villa och vill ju så klart inte bara lämna hyresrätten då man stått i kö över 20 år för denna.
Vad finns det för möjligheter att realisera en affär på en hyresrätt idag? vad jag förstått har man ändrat lagarna över åren och dragit åt snaran.
Sen tidigare kunde man använda hyresrätten som dellikvid tex vid köp av en villa? finns det några kryphål använda sig av?
Jag vill påpeka om vikten av att upprätthålla en saklig och respektfull ton i tråden. Att undvika personliga påhopp och istället fokusera på själva ämnet är avgörande för en meningsfull diskussion. Jag ber er även att notera att ämnet kanske inte är lämpligt för detta forum och kan diskuteras mer passande någon annanstans.
Förut fans möjligheten att erbjuda byta av hyresrätten med den som sålde villan. Det innebar i praktiken att den som hade en hyresrätt att byta med ofta fick köpa villan till reducerat pris. Det handlade alltså inte om att sälja kontraktet.
Vad jag förstår är den möjligheten nu borttagen.
Jag stänger den här tråden då vi inte vill uppmuntra till olaglig verksamhet på forumet, varesig det gäller försäljning av hyresrätt eller olagliga substanser.