Gratis bank för familjekonomi

Hej,

Läste mycket på forumet om vad rekommanderas som bank för att slipa avgifter. LF och Skandia återkommer oftast. Stämmer det fortfarande att Skandia är bäst?

Vi behöver varsin lönekonto, en gemmensamkontot, ett konto till barnet; utöver det, en låg kostnadskort när man är utomlands. En annan viktigt sak är bankens UI (user interface). Jag vill kunna tagga alla våra köp och ha bra koll på vart pengar används, gärna med nån slags analys verktyg. Och SEBs tillåter bara 7 tags, omöjligt att sortera med finesse (och dessutom kostar de 50kr i månaden!).

Utöver det har jag en Northmill kontot, men sambon vill inte ha en. Jag tyckte att Northmill virtuellkort funkade inte så bra utomlands, även i Europeiska länder… :frowning: Ska man byta för Revolut, eller Lunar? Något som funkar bra i hela världen?

Stor tack i förväg!

När det gäller kort hade jag problem i UK vid några tillfällen för några år sedan men inte stött på det de senaste åren.

Haft problem i Sydafrika men då har det varit samma med Lunar och till slut funkat med en Nordea Mastercard och vi har då dragit slutsatsen att det varit Visa som hade problem. Annars inte haft några problem men med NorthMill

Att tänka på med Lunar är att de numera har valutapåslag. Tror att det bara är Revolut och NorthMill som inte har det.

2 gillningar

Tack för svaret…

Så du menar att man ska hitta en annan Revolut slags bank, men med mastercard….

Jag tror att Mastercard har lika mycket problem som visa. Har iallafall inte hört att det skulle vara skillnad.

Men om du har haft mycket problem med NorthMill så kanske det är ditt kort eller de och inte visa (för så ofta har de väl inte problem)

Har du anmält problemen/ felen till Northmill och vad säger de?

1 gillning

Nej, jag har faktiskt inte gjort det!

Tack, bra idé. Jag gör det på en gång.