Hej,
Jag är tidigt gravid med beräknad bf sep 2024 om allt går som det ska. Känslorna är överallt och mitt i pirret börjar en ju också tänka på praktiska saker som ekonomi. Jag har eget AB där jag tagit ut en fast lön på 42K oavsett hur min beläggning sett ut, men i mars är tanken att jag ska hoppa på ett vikariat fram tills årsskiftet, så då går jag tillfälligt över till en anställning. Jag måste ju såklart meddela dem att jag inte kommer kunna fullfölja vikariatet men vad är smartast att göra? Jobba så länge jag kan och försöka få till en anställning så att jag har något att komma tillbaka till efter föräldraledighet? Gå upp till 100% fast tanken från början var att jobba 80% och fortsätta ta småuppdrag i företaget vid sidan om? Vid heltidslön på vik tjänar jag 48K. Har pengar sparat i bolaget också, funderar på om jag ska plocka ut en liten utdelning eller om det finns något annat upplägg som jag inte tänkt på?
Min sambo tar sin examen i juni och förhoppningen är att han får ett jobb då inom sin bransch men det har varit rätt svårt iom lågkonjunktur. Alla tips på hur vi kan tänka vore guld <3