Har byggt en sajt för att kräva tillbaka ockerhyra — tips/feedback?

Hej,

Jag håller på att bygga ockerguiden.se, en tjänst som hjälper andrahandshyresgäster kräva tillbaka ockerhyra via hyresnämnden. Bakgrunden är att jag själv fick tillbaka 92 905 kr efter att ha betalat nästan dubbelt så mycket som förstahandshyran, utan advokat, utan juridisk bakgrund. Det var faktiskt ganska enkelt.

Jag har gått igenom 74 verkliga beslut från hyresnämnden och siffrorna är ganska talande:

• 86% fick helt eller delvis rätt (bifall eller förlikning)
  • Median-återbetalning: 44 450 kr
  • Totalt 3,4 mkr återbetalt i de fallen jag gått igenom
  • Spannet: från 2 065 kr till 200 000 kr

Det finns redan aktörer som Orimlig Hyra som erbjuder liknande hjälp, men de tar 40% av återbetalningen i provision, på en median-återbetalning blir det ~17 700 kr. Min guide kostar 299 kr. Samma process, en bråkdel av priset. Men just nu har jag noll social proof medan de har track record och mediasynlighet. Så min utmaning är klassisk chicken-and-egg: utan kunder ingen trovärdighet, utan trovärdighet inga kunder.

Nyfiken på era tankar:

• Har någon här erfarenhet av att driva ärende hos hyresnämnden, själv eller via en tjänst?
  • Om ni skulle kräva tillbaka 44 000 kr, skulle ni betala 299 kr för en guide eller ~17 700 kr för att slippa tänka?
  • Vad hade fått er att lita på en ny okänd tjänst i det här läget?

Tack på förhand
Oscar

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Jag har byggt något, ge mig feedback och använd det gärna själv