Någon som har erfarenhet av Penser Bank? De har insättningsgaranti. Rörlig 0,85 och 3-mån 0,90.
Banköverföring på samma sätt som du sätter in pengarna.
Varken sämre eller bättre än någon av alla de andra nischbankerna.
Jag har genom åren använt ett tiotal för buffert/målsparande.
Aldrig haft några bekymmer.
Jag har nog prövat de flesta. Nordiska, inga problem. Men efter att ha prövat ett 10-tal sparinstitut så har jag landat i Nordax Xtra Spar (får 0,8% i ränta om man har mer än 10K sparat där). Riktigt bankkontonummer vilket jag värdesätter enormt.
Vad är det med riktigt bankkontonr som du värdersätter så högt?
Jag värdesätter flexibiliteten hos konton med bankkontonummer . Har ju ett gäng med olika konton och vill kunna sätta in pengar, säg månadsspar utan att behöva gå omvägen via autogirot på lönekontot. Att jag förlorar 5 10 punkter ränta bekommer mig inte.
Apropå Qliro (även Nordax)
Är det någon här som har haft ett bundet konto och avbrutit sparandet under bindningstiden?
Fördelen med dessa är att man endast förlorar den innestående/upplupna räntan enligt bankernas beskrivning.
Använder Komplett, Northmill och nu även Rocker som har 0,95% ränta. Alla med insättningsgaranti.
Hos Rocker kan man tyvärr bara göra insättningar via deras app via swish eller Trustly (inte alla banker).
Jag har öppnat en sparkonto på Nordiska, läste vad andra kunder tycket om de innan jag sätter dit pengarna, det bara dåliga kommentarer och missnöjda kunder.
Nordiska flex+ fungerar utmärkt 0,95% ränta
Har haft Nordiska men nu avslutat, allt fungerade problemfritt under tiden jag haft dem.
Jag använder Nordiska och har gjort det ett tag.
Har provat de flesta bankerna och tycker Nordiska funkar bra, bättre än vissa andra. Inga problem än så länge, enkelt och smidigt.
Qliro för min del med (bundet men kan tas ut mot att du kvittar intjänad ränta om det blir ”nödfall” och ändå måste tagit innan 1 år). 1 insättning gäller. 1.1 % ränta. För min del för fn undanstuvad kontantinsats
Tack för tips. Låter som en kandidat till räntesnurra om man kan ha fler konton med olika starttider
De har ju 3% avgift på uttag…
Vad menar du? Var har du läst detta? Jag använder Nordiska och har aldrig betalat några avgifter
Inlägget du svarade på är fyra år gammalt.
Aros kapital har 3% uttagsavgift
Rörliga sparkonton har aldrig uttagsavgift det är därför de är rörliga. Däremot har Aros uttagsavgift på deras fasta sparkonton.
Hur är det tänkt man ska få em avkastning på Aros fasträntekonto när de har 3% uttagsavgift?