Heads-up om en kommande uppföljningsartikel om Better Globe

Varför är man rädd för en öppen diskussion om man har ryggen fri?

1 gillning

Det är lördag kväll och Jan har äntligen tagit semester, efter x år. Han är troligen inte online. Likaså är det OS på tv, så alla admins kanske kikar på det.

Det finns en rad blockade ord på forumet som oftast inte påverkar mer än att man får invänta ett ok från admins.

Så andas lite och se om någon svarar imorgon, själv hoppas jag Jan inte svarar på 6+ veckor. :wink:

4 gillningar

Håller helt med🙂

3 gillningar

Läglig semester. Och varför blocka dessa ord?

3 gillningar

Har du ens sett på senaste avsnitten? :thinking:

Dom rumänska ölpriserna…

Börjar gamarna och hyenorna samlas i tråden för att slita sönder sitt byte?

2 gillningar

Cirklat Jan ett tag och lägligt att hugga när han ligger i hängmattan och slumrar :joy:

1 gillning

Får väl skylla sig själv när man lägger sig och slumrar när det brinner som värst.

2 gillningar

Hint hint. Kolla senaste avsnitten så kanske du förstår :wink:

Ja, gör det själv och läs mellan raderna. Det kan inte bara vara jag som tycker det kom jävligt lägligt? Eller?

1 gillning

Jag kan till viss del förstå problematiken, men var och en har ett eget ansvar att veta vad man investerar i. Förövrigt har Jan en välförtjänt semester. Finns ingen anledning att försöka jaga honom med lykta.

5 gillningar

Alla människor gör misstag, och det är viktigt att komma ihåg att även offentliga personer är människor. Det är inte mindre okej för dem att göra fel, och det är viktigt att vi inte dömer dem hårdare än vi skulle döma någon annan. Tex politiker, de kan knappt dra ett skämt utan att bli kritiserade. Precis som vi ser dem som något annat än mänskliga.

Alla åldrar i livet har sina utmaningar, och det är viktigt att vi lär oss av våra misstag. När vi är unga tror vi ofta att vi vet allt, och att alla äldre har fel. Men när vi blir äldre inser vi att vi hade fel, och att vi fortfarande har mycket att lära.

Jag vill tacka Jan för det fantastiska jobb han gör. En vinst är alltid extra ljuv efter motgångar, och livet är inte lika bra om allt bara går bra. Det är viktigt att det finns utmaningar i livet, för det är det som gör det roligt. Trevlig helg på er! :blush:

7 gillningar

Jag läste lite på FB och tyckte det var lite löjligt de kallade oss hjärntvättad sekt. Men jag börjar faktiskt undra. Jan har inte semester, han gömmer sig undan ansvar under täckmantel semester.

Av ren nyfikenhet: vad är det du vill uppnå med liknande kommentarer och vad är det för ”ansvar” Jan har i nuläget?

1 gillning

Å andra sidan kanske man ska leva som man lär?

Tidslinjen är

• Ett antal ord är blockade sedan länge. Inget nytt.
  • Jan har varit deppig ett längre tag sedan i våras. Efter senaste avsnittet tar Jan professionell hjälp av psykolog och har tagit semester
  • Artkeln kom upp senaste veckorna

Jag tycker du övertolkar det big time :wink:

6 gillningar

Spännande, berätta gärna mer? För visst investerade han även sina egna pengar i det där= lever som man lär.

Bara nyfiken. hur kan det inte vara okej att inte jobba en fredag kväll?

Enligt mig finns det inte något jobb där man inte har rätt till några timmars vila.

3 gillningar

Jag ser nog hellre mina investerade pengar gå upp i rök i en vanlig investering med fokus på avkastning än att bli varse om att mina pengar jag skänkt till välgörenhet hamnat i någon girig snubbes ficka.

4 gillningar