Heja Malmö! | John Oliver och demondockorna

Dagens leende. :joy::blush:

Ska villigt erkänna att både jag och @carolinebolmeson missat dessa. @Ola_Morin, @Caspian, @tankespjarn, @Filip.L och ni andra Malmöbor har ni noterat dessa?

12 gillningar

Så kul! :joy::joy::joy:

1 gillning

Han är underbar och ett härligt avsnitt :laughing::joy:

1 gillning

Var faktiskt lite rädd att fiskmåsarna som äter råttor skulle komma med i videon :speak_no_evil::grimacing::joy:

1 gillning

Wtf? På riktigt? Alltså jag måste komma ut från kontoret mer. Pågår ju helt galna saker här i omnejden. :joy:

1 gillning

Minst två olika tillfällen från i somras där folk fångade måsar (på film) som glufsade på råttor. Sök på Sydsvenskan

1 gillning

Här är andra tillfället, som länkar till första.

Har tyvärr inte Sydsvenskan och kommer inte åt videon nu

Hittade nu:
https://mobile.twitter.com/hanssonrasmus1/status/1544069921533034500

3 gillningar

Soptunnorna har jag koll på men att det var en sexy voice på en, nope… den hade jag missat. Och demonbebisar är jag inte heller bekant med.

Så jag får nog göra dig sällskap @janbolmeson, då jag känner detsamma:

Alltså… detta smäller ju högre än demondockor måste jag säga:

2 gillningar

Såg dessa någon enstaka gång i somras. Kul, udda, effektivt? :joy:

1 gillning

Jag har inte sett den live, men jag hade iaf hört talas om den. :slight_smile:

…och heja Nina. Underbart klipp!

(Jag har en kul Lassiehistoria som faktiskt innehåller både sopor och Nina, men det blir nog för off-topic.)

1 gillning

Den här typen av saker gör att jag känner mig rätt nöjd att titulera mig Ex-malmöbo! Nina Persson har jag dock högsta respekt för!

Den historien vill jag höra!

1 gillning

Okej, here we go:
En norsk kompis svarade på en svensk annons om en synt, bilade ner från Oslo och ville ha hjälp att hitta (och tolka) i Malmö. Det visade sig att vi skulle till filmmusikkompositören Nathan Larsons musikstudio. Lagom star struck och även upptagen av hans fina instrumentsamling berättade han lite branschhistorier och då ringde hans telefon. Han svarade och sakta gick en glad min över till en förlägen och många “no dear” och “yes dear” och “promise dear” senare la han på och förklarade att “-I forgot to take out the kitchen trash, even though she reminded me when she left. It wasn’t the first time…” :sweat_smile:

Några år tidigare var det f ö Nina som skämdes när hon med centimeter tillgodo undvek att cykla omkull mig i snslasket på Norra Skolgatan.

2 gillningar

https://twitter.com/hanssonrasmus1/status/1544069921533034500?s=20&t=oxxuCQiYVj5Gx3UoWfAZPA

haha, var finns denna papperskorg???

1 gillning

Ser ut att vara över kanalen mellan Södertull och Södra Förstadsgatan.

2 gillningar