Totalt off-topic men det fick mig, Caroline och Caspian att skratta idag | Jag har snott två renar

Hamnade via Twitter i den här tråden på Flashback tidigare idag. Det är det roligaste / konstigaste jag har läst på väldigt länge. Ja, jag vet att jag är 10 år sen till tråden, men den blir inte mindre roligare för det och jag, @Caspian och @carolinebolmeson fick oss ett gott skratt idag… :joy:

6 gillningar

hahaha herregud… bara på flashback asså.
Men ärligt talat, vad fan ska du med 2 renar till?! Släpp lös dom!

Ja imorse hade jag inga renar, nu har jag två. Jag kan bli same eller något. har bild på den vita också, men den vart dålig, får ta en ny när jag går ut och ger de vatten. Mycket trafik här så det är nog bäst jag tar hand om de så länge.

Haha! Så skön mening. Ska fortsätta läsa.

Finns så många bra citat att välja bland: :joy:

Renarna ska inte vara här och springa, förra veckan var några älgar här, då va polisen här och kollade de. Skulle de bege sig ca 800-900 meter åt fel håll så blir de skjutna, är en flygplats där. Vill inte att mina renar ska bli skjutna.

De har de gott här. Tänker inte slakta de, ska ha de som mina djur, finns en gammal lada bredvid hästgården som jag vet står tom, där kan de få stå lite så de slipper regn och snö. Jag har döpt den vita till white sensation och den mörka till black sensation.

eller

Ursprungligen postat av shoot4u
Är det verkligen så lätt att sno en traktor OCH ensilagebal? Då måste du verkligen bo på landet!

Jag lånar då kanske, tänker inte sno den, ska lämna tillbaka givetvis. Väldigt lätt att tjuvstarta en traktor, som en snöskoter, några sekunder tar det. Ensilagebuntarna ligger ju bredvid en åker så de är lätta att ta med gaffeln på traktorn.

1 gillning

Två renar-tråden får betraktas som en av de mest klassiska trådarna i FBs historia.

Fungerar bilderna på renarna fortfarande?

1 gillning

Skönt att det finns fler. Min mammas partner stal en pingvin från Slottsskogen i Göteborg (på fyllan när han var ung). Den är också skön att vakna upp till sen. Han lämnade dock tillbaks den dagen efter inför en stor barngrupp. “Den här rackarn hade rymt”, hävdade han.

Hade Flashback funnits på den tiden kanske han hade behållt den längre. :rofl:

2 gillningar

På Soundcloud finns en selektiv uppläsning av tråden :
Avsnitt 26 - Jag Har Snott Två Renar by FlashBang (soundcloud.com)

2 gillningar

Det finns för närvarande 14 trådar på Flashback taggade som KLASSISK TRÅD i händelse av att man vill tramsa bort några timmar av sitt liv. Alla är inte lika okej för barn som Två renar-tråden.

Den där historian hörde jag redan på tidigt 1990-tal. Enligt den versionen så bodde pingvinen i hans badkar tills den kom hem igen. Det sades också att detta var anledningen till att pingvinerna numer lever inhägnat. Sant eller falskt?

1 gillning

Det är samma historia. Kände du honom med? Hans namn började på ‘T’ för att inte avslöja mer och jag antar att historian spred sig som en löpeld efteråt.

1 gillning

Nej, jag har aldrig träffat personen. Det har alltid varit “en kompis kompis” som berättat. Och, jag har också gjort mig skyldig till att sprida historian. Den är liksom för bra för att inte berätta vidare :slight_smile:

3 gillningar

”If life serves you reindeer, tie them to a tree”

2 gillningar

”Jag känner att jag måste gräva ett hål…” är en riktig gammal favorit också.

1 gillning

Haha detta får mig att tänka på en kompis granne som smugglade in en blåräv från Finland och hade hemma på gården. Även det i Norrland. :joy:

1 gillning