Reklam: Nivå 4+ event i september | Inbjudan och provprat

Inbjudan: En återkommande kommentar jag fått är att det vore roligt att träffa andra som är på samma fas på resan, där man kan få utbyta erfarenheter, ha ofiltrerade samtal i en avslappnad miljö. Att få prata om de där sakerna som uppstår när man har en god ekonomisk situation som man kanske inte alltid kan eller vill prata om öppet.

Eventet är fullt. Mejla @Oliver.Allemog för väntelista eller kommande event.

Jag och @MoaD har tagit upp några av de sakerna i avsnitt som t.ex. “​Problem när pengar inte är ett problem​”, “​Stealth-wealth​” eller “​Så gör man livet rikare när pengar redan finns​”. Lite som en deltagare uttryckte det på eventet i våras: “Fy f-n vad skönt att kunna säga, vad jobbigt det är att vara rik och inte bli felgjord!”

Lite som en deltagare uttryckte det på eventet i våras:

“Fy f-n vad skönt att kunna säga, vad jobbigt det är att vara rik och inte bli felgjord!” :joy:

Jag och Moa har två sådana lunch-till-lunch event inplanerade. Ett i september (19-20/9) och ett i januari 2026. Om du är intresserad, bara svara på detta mejl så får du mer praktisk info och därefter sätter vi upp ett kort möte med Moa eller mig, för att prata om dina önskemål, förväntningar och farhågor. Då vet vi att det matchar med de andra deltagarna.

Vi vill nämligen även nästa år få kommentar som denna från en annan deltagare:

“Jag är för övrigt avundsjuk på er nivå 4+ träff i september. Ni får säga till om ni behöver en assistent på träffen :joy: jag är öppen för förslag så länge som jag kan få del av diskussionerna och nätverkandet :blush:

Visa lite mer praktisk information

Målet med tillfället att:

• Träffa andra likasinnade i en liknande situation
  • Få ha ofiltrerade samtal där man kan tänka och provprata fritt
  • Få andras inspel på egna tankar och funderingar
  • Ha trevligt, umgås och träffa nya människor
  • Få dela med sig av sina tankar och erfarenheter

Vi arrangerade ett sådant tillfälle i våras som ett “lunch-till-lunch”-möte i Stockholm och det var väldigt uppskattat. Många av deltagarna håller fortfarande kontakten och har träffats vidare.

Vi samskapar eventet, t.ex. genom att ha frågor att diskutera. I våras valde att diskutera var:

• Livet efter en exit? / Ska man göra exit eller inte? / Erfarenheter av det?
  • Generationsväxling, arv och barn? / Hur ser man till att barnen inte blir bortskämda snorungar?
  • Hur använder man pengarna för att göra livet rikare?
  • Problem när pengar inte är ett problem / Hur väljer man när allt är möjligt? / När och vad är tillräckligt?
  • Hur investera pengarna? / Tips och trick för att göra själv och duktiga människor att ta hjälp av / Erfarenhet av nästa steg
  • m.m. (ni som grupp kommer att välja era frågor)

Vi tänkte göra om det i höst och det är redan 8 st anmälda av max 16 personer. Vi vill inte vara för många för att alla ska få möjlighet att prata med alla. Eftersom det är ett tillfälle vi som grupp samskapar, vill vi ha ett förutsättningslöst förmöte för att säga hej och höra dina förväntningar och farhågor.

• Datum: fredag 19 sep kl 12.00 till lördag 20 september kl 13.00
  • Plats: Stockholm (återkommer till den som är intresserad)
  • Pris: 22.000 kr som inkluderar boende, alla måltider, fika och sådant

Vi önskar att alla bor på hotellet, även om man bor i Stockholm för att kunna hänga både efter middagen och vid frukost på lördagen.

Om du är intresserad, lägg ett mejl till oliver@rikatillsammans.se så får du även en länk till ett förutsättningslöst förmöte med Moa.

Provprat

Provprat och tankar från andra: När vi pratat med andra på nivå 4+ så är önskemål, förutom ovan, även t.ex.

• Mindre aktiviteter där man kombinerar nytta / med nöje utan att bli såld till t.ex. allt från Moas träff på Moderna muséet i våras med ett litet gäng, till tematräffar om ex. generationsväxling, personlig säkerhet, göra exit eller driva företaget vidare, erfarenheter inför/under/efter exit etc

• Sammanhang för företagare på nivå 4+ - samma som ovan, men mer inriktat mot dig som driver företag, också få ett litet nätverk att bolla frågor kring företagandet och få inspel på allt från utveckling, frågor som ska man driva vidare eller inte, livet innan eller efter exit m.m.

• Sammanhang för den som förvaltar sin förmögenhet själv - t.ex. kunna bolla med andra i samma situation, få inspiration och man är lite trött på typ Carnegie och andra private banking / rådgivare / Family Office som inte levererar jättemycket värde i förhållande till kostnaden.

Om du har tankar om ovan, skriv gärna en kommentar nedan eller lägg ett mejl till oss på hej@rikatillsammans.se. Om du vill ha info framgent, fyll i dina uppgifter i formuläret nedan.

PS. Om du har fått mejl av oss på detta tema idag (15 aug) då är du redan med i rullorna. :heart:

Sätt upp dig på listan

Fyll i dina uppgifter nedan. Du kan avprenumerera när du vill.

Om formuläret nedan mot förmodan inte fungerar, använd länken:

8 gillningar

Får tyvärr avböja inbjudan för denna gången då jag inte hinner komma upp i nivå 4 till 19 september. Planerar att delta om ca 4,5 år och tackar ja men en liten fördröjning. :sunglasses:

16 gillningar

Du är så välkommen! Förväntar mig att få se minst en väska live :laughing::heart:

2 gillningar

Skoj! Var är eventen?

1 gillning

Nu i september i Stockholm.

2 gillningar

Får skippa den första träffen i så fall då jag bor i Skåne och är nog inte i de krokarna då. Hoppas att den andra träffen är lite mer söderut!

2 gillningar

Härligt ställe, bra restaurang. Var där i höstas på personalfest (crossover till tråden vad man kan ta på företaget).

2 gillningar

“Ovan” är ordet du söker @janbolmeson :smiley:

Oh, så passande. Är Nivå 5-träffarna i Djursholm? :wink:

4 gillningar

Haha. Solsidan. Hos Fredde!

7 gillningar

Ta 964:an på en liten utflykt vetja!

3 gillningar

Hoppar också över. Hade varit trevligt närmare Skåne om möjligt👌

1 gillning

Pinga igen när det kommer ner till Skåne. :slight_smile:

1 gillning

Absolut!

Men Stockholm är ju inte mer än en tågresa bort. I våras hade vi deltagare från Malmö / Göteborg och andra ställen. Stockholm är enklast på grund av bäst kommunikationer. Men tillräckligt stort intresse för Malmö, så kör vi så klart! :raised_hands:

2 gillningar

Inga nivå 6 träffar?

4 gillningar

Jag tycker att @Indexqueen borde vara inbjuden som föreläsare “Så skapar du dig en livsstil på nivå-4”

Tänk på att utnyttja kompetensen i forumet!

9 gillningar

Taget! Gärna med en live-studie-runda där man kan få prova på. :joy:

4 gillningar

Jo, faktiskt vi har en inplanerad. Det här är ett önskemål från ett par på den nivån:

Vet även några personer som hängt/hänger lite här, men som av förståeliga skäl inte gör jättemycket väsen av sig. Lite lättare med direktkommunikation där. :heart: (Och anledningen till att vi har förmöte med alla innan eventen för att se att gruppen matchar. Lika stor skillnad på nivå 2-4 som 4-6.)

Som en sidnot: ibland önskar jag att kunde berätta mer än jag kan. Men det finns mycket kompetens i forumet och runt om i communityn. Det som skrivs här gör skillnad för väldigt många människor. Tänk på att majoriteten, typ 99% aldrig skriver något.

7 gillningar

Kan vi inte få se ett spridningsdiagram som visar forumets Skåne-bias? :grin:

3 gillningar

Haha… Har faktiskt inte gjort någon geografisk kartläggning. :see_no_evil:

Men, alla vet ju att Stockholmare är störst, snyggast och bäst - medan vi andra är lantisar. :joy:

4 gillningar