Jag spårar Jans glassätande

Hej,

Jag har ett twitter-konto där jag med avancerad teknik spårar och meddelar varje gång Jan Bolmesson går till frysen och hämtar en ny glass. Kontot har 350.000 följare bara i Malmö.

Jag kan tänka mig att lägga ner kontot om jag får 1000 kr via Swish till 070 1337 1337 för att sätta fart på min pengamaskin, en ny Tesla eller en praktikplats hos Jan.

Uppenbarligen skojar jag bara. Eller?

5 gillningar

haha… mycket humor (och lite tragiskt samtidigt)… :joy::joy:

PS. Roligt om man hade det numret, lite internskämt för oss som fattar 1337

5 gillningar

Jag tyckte jag var rolig men blev snabbt flaggad av någon som trodde jag på riktigt försökte pressa dig på tusen kronor eller en Tesla :face_with_hand_over_mouth: boomers är ni hela bunten! :stuck_out_tongue:

Vilken är din favorit föresten? Själv äter jag LIDLs Magnus mandel-kopia. Förvånansvärt god!

7 gillningar

så betalningsalternativen är 1000 kr, 600.000 kr eller minus 25h per dygn för dig (räknat på Jans uppenbara arbetsschema)

Du råkar inte arbeta som inköpare för staten? :wink:

4 gillningar

Du som har koll på honom; äter han lika många glassar nu på vintern som på sommaren?

Haha… Med tanke på att vi har en champagne-tråd så tänker jag att det är dags för en glasstråd. :joy:

3 gillningar

Hand upp om man minns italienaren som sålde glass på NK Malmö innan det blev Hansacompagniet. Förgätmigejglassen kunde man gå ner i spagat över.

#nuärdetjagsomärboomer

2 gillningar

:raised_hand_with_fingers_splayed::raised_hand_with_fingers_splayed::raised_hand_with_fingers_splayed: Men det var riktigt längesedan… :joy:

2 gillningar

Under vinterhalvåret går det endast åt en liter om dagen för Jan, betydligt mindre än under varma sommardagar. En sann livsnjutare.

2 gillningar

Det är egentligen det @janbolmeson menar med “16 weeks of hell”. Det är tiden då glasstillverkarna håller vinterstängt, uppskattningsvis från mitten av oktober till mitten av februari. :upside_down_face:

7 gillningar

Ojoj, twitter-kontot höll på att överhettas tidigare, så jag gick in och kollade bilder på min hemliga kamera och såg detta - snask-klubben! Vilken glass-feast ni hade :exploding_head:

@MatsL
@Caspian
@janbolmeson

6 gillningar

Hahahaha, grävande journalistik på hög nivå här!

2 gillningar