Hej bästa forummedlemmar!
Kungsängen har 50% tills idag, och står i valet i kvalet att slå till eller inte på en säng.
Ska flytta till studentlägenhet i Ryd i Linköping för studier till hösten och behöver köpa en ny säng. Har provat runt många sängar och fastnat för en säng hos Kungsängen för 25 000 kr efter 50% rabatt.
Det som gör mig tveksam är just ifall jag får ohyra eller skadedjur i lägenheten och att det inte verkar finnas någon hemförsäkring som täcker lösören (såsom sängen).
Hur ska jag tänka kring den biten av försäkringen? Alternativt köper jag en billigare säng och så kostnaden att ersätta den blir lägre vid skadedjursangrepp, men jag har inte hittat någon bekväm säng som är billigare.
Tack för svar. Jag har jobbat mycket i flera år när jag gått i skolan så har ekonomin att köpa en dyrare säng och gör gärna det då de billigare sängar jag testat inte varit särskilt bra.
Annars håller jag med dig att det är mer praktiskt med en billigare säng, men jag känner att en dyrare och mer ombonad säng både är skönare och ger mer trygghet också. Det är ett jättesvårt beslut
Jag har hört med värden och de täcker inte lösören, dock kan de inte svara på hur deras försäkringsbolag hanterar det skrev de. Det är en korridorslägenhet.
Det handlar nog om att hitta en rimlig säng till rimligt pris. Jag känner att en mer ombonad säng ger mer trygghetskänsla när man ligger i den. Som tur var gick jag förbi en lokal mindre möbelbutik vars sängar jag hört mycket bra om, och vilken tur! Hittade en bra säng för 10 000 kr, så det går åt rätt håll. Den är skön fast inte lika ombonad men mycket billigare vilket väger upp tycker jag