Hemleverans av mat?

bör väl räcka till att isolera ett normalstort hus. ärligt talat en orsak till att vi inte fortsatte. kändes fruktansvärt slösaktigt med alla dessa påsar. Att det inte finns ngn lösning med backar t ex som hämtas när de lämnar maten.

2 gillningar

Varför är ni mest nöjda med just ICA?

Butikerna gör ju som de själva vill. Många som haft högre pris online tidigare fick kritik och har slutat med det och istället infört en fast avgift.

Ja, de har ett påslag per vara istället för att som exempelvis ICA och Coop ha butikspriser med kostsam frakt.

Vår ICA maxi bytte från de förbannade pappkassarna till klassiska plastkassar i leveranserna för några veckor sedan. Fantastiskt lyft, hoppas det inte bara är något tillfälligt.

3 gillningar

Jag kollade postnumret och det är lugnt :slight_smile:

Ska göra första beställningen ikväll eller imorgon.
Uppdaterar!

Hmm ja det verkar som en extremt konstig modell

Tror inte jag blivit mer avundsjuk på något inlägg någonsin, är innerligt glad för din skull!

2 gillningar

Wolf och Foodora har liknande.

Se mitt inlägg i denna tråd.

https://rikatillsammans.se/forum/t/vilken-mataffar-valjer-ni/115097/75?u=filur

1 gillning

Jag kör hemleverans från ICA ett par gånger i månaden. Leveransavgiften på tycker jag är helt klart värd tidsbesparingen. Vill lyfta ett varningens finger för frukt och grönt vilket jag undviker att ta med hemleverans då det ofta plockas utan någon större omsorg. Har fått en del neongröna stenhårda bananer, sönderklämda avocados och allmänt ofräscha grönsaker.

Körde hemleverans några år när vi bodde på fjärde våningen utan hiss och hade en småtting :sweat_smile: .

Använde Hemköp, fungerade jättebra.

När vi sedan flyttade till hus började vi beställa på nätet men hämta i butik, hemköp här med.

Ser fördelar med det upplägget.

Dels kan man missa beställa någon vara, då kan man gå in i butiken och handla den när man ändå hämtar kassarna. (lätt hänt som småbarnsförälder).

Några varor kunde de inte packa när kassarna plockades på morgonen då varorna var slut, men leveransen kom till butiken lite senare. Dvs de fanns tillgängliga när man själv skulle hämta kassarna.