Henry Boy

Jag har snubblat in på Börstjänaren och där görs det reklam för Henry Boy strategi. Där visas en tillväxt på +4423% över en 8 års period.

Dom förklarar helt öppet hur strategin fungerar men för en annan som är helt ny inom investeringar så undrar jag om det är någon som kan verifiera deras påstående.

Eller är det för bra för att vara sant?

Tacksam för hjälp!

Jaja. Du får väl satsa 100 000 kr och bli mångmiljonär på 8 år… Hade detta varit säkert, hade varenda svensk varit förmögen vid der här laget.

Även om det mot förmodan skulle fungera lär det kräva att man tillbringar sitt liv stirrande på en datorskärm. Eller som bloggaren Lars Wilderäng beskriver det: “Ett blöjbyte kan kosta 50 000 kronor”

Själv är jag nog för egoistisk, för om jag visste hur man uthålligt kan få 60 % avkastning om året skulle jag hålla truten och inte sälja min kunskap för 3.000 kr till någon annan.

Vilken lirare den där Thomas verkar vara! Helt klart underhållande. “Väl inne i position” så har vi både “lappkast” och “nödutgångar”. Vi “trejdar utbrott” och konsoliderar “insidesdagarna”. Men ligger det överhuvudtaget någon verklighet i det hela?

Det påståendet stämmer till 95% skulle jag säga. Håller själv på med det.

Men det är absolut inget för en nybörjare som vanligen kanske går till banken och sätter sina pengar i en fond som banken sålt in till dig.

-Du måste va intresserad och lära dig grunderna i teknisk trejding. Men du behöver absolut inte bli nåt proffs. Du bör också tro på teknisk trejding och inte vifta bort det som trams. Är man den som hellre köper aktier på magkänsla och tar såna risker är det inget att satsa på.

• Du måste ha tålamod och framförallt inget dåligt psyke. Du måste klara rätt kraftiga nedgångar och se ditt kapital gå ner 30-40% över kort tid. Det är en volatil strategi. Men också därför den kan öka så mycket. Och nej, den har inget med starka år på börsen att göra. I strategin blankar du lika mycket som du köper i princip.

• Du måste sköta det själv. Du kan göra det enkelt och ge de en fullmakt så det fungerar mer som en fond, men då får du bara typ 1/3 av utvecklingen de redovisat. De tar klart betalt för den servicen. Sköter du det själv ska du abonnera på deras köpråd som skickas ut på mail sent om kvällen innan världens marknader öppnar. Den informationen skickad på mail kostar ca: 4000kr om året. För att komma rätt i position måste du då kanske lägga en order t.ex kl 02:00 när en råvarumarknad öppnar. Så lite jobb klart.

Men, klarar man ovanstående så är det fullt möjligt. Ingen scam på nåt vis. De är bra gubbar, väldigt kunniga och hjälpsamma.