Hejsan!
Till våren har jag fått väldigt mycket mer tid över än tidigare (sambon skall börja ta kvällskurser) och jag har fått tumme upp från chefen att ta ett kvälls/helgjobb om jag hade velat. Jag har jobbat som fullstackutvecklare tidigare (även om jag är analytiker nu) och jag har eget AB sen tidigare, så jag har börjat se mig om efter att kanske börja leta uppdrag. Jag har bara ingen aning riktigt vart jag skall börja leta (mer än diverse “hitta konsultuppdrag”-sidor jag googlat mig fram till).
Har någon annan gjort något liknande? Har ni några tips? Jag är van yrkesverksam utvecklare i ReactJS på frontend, C#/.NET på backend, Azure och Vercel för CI/CD.
2 gillningar
Hej!
Nyfiken på hur det har gått?
Hej!
Inge vidare tyvärr, lite småslantar dock, men kan inte påstå att jag kört på till 100% heller.
Har lyckats ta över två stycken föreningssidor i området (typ på lokala samfälligheten-nivån) som betalade pengar för att slippa tänka på sin hemsida. De har jag satt upp med Vercel & Supabase och får in några hundra i månaden på att förvalta dessa (bättre än inget I guess).
Hitta något “dedikerat” konsultuppdrag har inte gått super, men om någon känner till något/någon vettig konsultmäklare så tar jag mer än gärna emot tips. Är tillgänglig 10-20h / veckan.
1 gillning
Ingen gammal arbetsgivare som behöver stöttning på deltid? Där skulle du ju redan vara inspelad och de vet vad du går för.
2 gillningar