Hjälp att komma igång med Lunars sparkonto

Eftersom kortet är gratis är det väl mest en fördel att få det, man får ännu ett betalalternativ. Två risker kan man ju tänka sig - det ena är att de förändrar villkoren för kortet så att det börjar kosta pengar, det andra är att kortet kan bli kapat och på så vis riskera sparpengarna på kontot. Sen om man vill får maximal ränta bör man ju inte använda kortet eftersom det tar av sparbeloppet vilket i sin tur minskar räntan.

Northmill avråder jag från som jag tidigare skrivit, de är extremt jobbiga att ta ut pengar ifrån - kräver telefonsamtal, skriftliga underlag mm.

Varför är kortet mediokert menar du? Bara nyfiken :blush: Jag tycker kortet och uppgifterna kring kortet i appen (som går att kopiera) är bland det bästa som hänt i de här sammanhangen.

Bara jag som får dåliga vibbar av appen? Bara det att inloggning sker med en fyrsiffrig PIN-kod gör att jag drar öronen åt mig. Den säkerhetsnivån är under all kritik för en bankapp.

Jag reagerade också på detta först men det krävs signatur med BankID för att göra uttag så det bör vara rätt tryggt ändå.

1 gillning