Hjälp att komma igång med Lunars sparkonto

Hej! Jag laddade ner Lunar appen i syfte för att få 1.05% sparränta. När jag går in i appen blir jag överöst med massor av olika alternativ och de vill att jag ska beställa ett kort och koppla min andra bank mm. Hur gör jag om jag endast vill ha ett sparkonto med ränta?

Öppnar ett konto och för över pengar via Swish.

Jag tror man kan efter att ha blivit godkänd som kund bara låta bli beställa kortet. Men jag är nybörjare också.

Kör på Avanza sparkonto istället. Det är bara några kr skillnad mellan 0,90% och 1% om du nu bara tänkte på få högre avkastning.

De själva kan tjäna över 20% på våra sparade pengar hos de men ger bara oss 1% av det.

0,60% på rörligt dock

Ja juste om man vill ha fria uttag men Sevenday är nog bättre val för TS.

Bara att swisha in pengarna på kontot. Beställa kort behövs inte om du inte vill ha ett kort kopplat till kontot.

Dock hittar jag ingen info i appen om räntan på kontot.

2 gillningar

Vad jag förstår omfattas kontot av insättningsgarantin i Danmark. Osäker på om det är något man behöver oroa sig över?

Nä betalas den ut månadsvis eller årsvis :face_with_monocle:? Dålig info, har dock inte letat jättenoga :no_mouth:

Jag reagerade lika som dig.
Jag ansökte om konto men blev då informerad om att de skulle skicka ut ett kort till mig… Något jag inte ville, jag ville endast ha kontot. Så jag kontaktade dem om att de får stoppa kortutskicket eftersom jag inte beställt något. Vilket de gjorde.

Känns som Lunar vill ha ut sitt kort till varje pris.
För mig slutade det med att deras agerande och min magkänsla för Lunar gjorde att jag inte använder deras konto. Jag skapade ett konto hos Northmill bank istället.

Värdet på kontot registreras varje dag och räntan utbetalas månadsvis.

Bara jag som får dåliga vibbar av appen? Bara det att inloggning sker med en fyrsiffrig PIN-kod gör att jag drar öronen åt mig. Den säkerhetsnivån är under all kritik för en bankapp.