Hjälp med rådgivning kring skuld på privatlån?

Personligen tror jag att det är klart bättre att redovisa skulden som den är 600 000. Banken inser ju hur mycket pengar som gått upp i rök ändå.Sedan föreslår man en lösning. 300 000 kr via sambon och 300 000 via banken, dvs 50/50.

Jag kan förstås inte garantera att jag har rätt svar.

3 gillningar

Jag hade föreslagit att utöka bolånet och inte ta av de 300000. Dom vill inte behöva låna ännu mer om värmepumpen går och dör eller liknande. Var ärlig med banken och vill inte nuvarande bank kan man mycket väl testa med en annan

2 gillningar

Brodern har bränt 600 000 kr! I min värld en stor summa! Vilka sigaler ger detta om banken rakt upp och ner bara betalar ut nya pengar? Jag tror inte att detta på sikt är riktigt bra. Skall han få lära sig en läxa måste det få svida något.

Men visst, något 100 000 i reserv kan vara bra.

Kan bara tycka synd om sambon i detta läget… varför ska hen tömma hela sin buffert för att han inte kunnat hålla i pengar? Precis som andra skriver… 600 000kr är rätt mkt pengar!

Vet du vad han använt pengar till? Spelmissbruk eller liknande är ju inte ovanligt. Löser man dennes problem så lär den sig aldrig en läxa…

Låter hårt men menar inte att vara elak! Känns bara fel att man fuckat upp så ska alla andra hjälpa till…

Det beror helt på vad dessa skulder kommit ifrån… slarv? Otur? Mm mm

1 gillning