Hjälp mig motivera bort status

Får börja med att tacka för alla inlägg så här långt! :pray: Det har verkligen hjälpt! Inläggen har skiftat från konkreta idéer till glada tillrop och de flesta kan jag identifiera mig med. Jag har börjat sammanställa en lista över pros and cons och vilka konsekvenser det kan tänkas ha om jag byter jobb. Denna ska jag jobba med ca varannan dag är tanken.

En sak jag glömde skriva är att man tenderar att identifiera sig med sitt jobb när man går all in som jag förmodligen har gjort. Det händer ofta att jag drömmer kirurgi, tex. Tanken att byta jobb för då med sig en ganska härlig separationsångest. Men som @Kaleh tex skrev så kommer ju den dagen då man slutar på sitt jobb och riskerar förlora sin identitet att komma förr eller senare. Har man då inte byggt upp något annan identitet så lär man få bekymmer.

Jag inser nu att man kan söka sina behov på andra ställen än på jobbet, tex. Att jag inte hade en tanke på att det ens var möjligt, visar hur långt upp i arbetet jag kört in mitt huvud. Innerst inne vill jag inte vara sån.

Det var några tankar så här långt!
Med vänlig hälsning, :mask:

6 gillningar