Du har så rätt! Fick en smärre shock när jag insåg hur stort mitt Cash flow ändrades med räntehöjningar… tur jag insåg det tidigt i min resa har ju bara 6 fastigheter med låg belåning. Tack för tips!
Vilken uträkning tänker du på då? Försökte hitta något kalkylark men gick bet. (nyfiken)
Mvh
Tack för tipset! Slängde ihop det till en excel-snurra. Inte finslipad men kanske bättre än inget.
Wow super! Tack för att du delade. Får man vara nyfiken på hur dina fastighetsprojekt ser ut?
De ser mest ut som drömmar. Är inte i läget att kunna investera än då jag bor i utlandet, åtminstone 5 år till.
Men enkla drömmen är att så småningom kunna försörja mig deltid på fastighetsuthyrning på något vis. Semipassiv inkomst.
Ekonomiskt lagd, så balansräkningar, fastighetsinvesteringar/renoveringar o liknande kalkyler passar bra.
Ingenjör inom byggsektorn och arbetar inom energi, så teknikkunnigheten passar bra.
Bonnapöjk usprungligt, så har inga problem att smutsa ned händerna, vilket passar bra.
Gillar att meka och fixa i hemmet, så underhållsdelarna passar bra där å.
Grova planen är att flytta tillbaka till SWE såsmåningom. Köpa fastighet med möjlighet att hyra ut tex attefallshus och/eller del av boendet för privatuthyrning. Skattemässigt fördelaktigt.
Sedan skala upp och köpa något flerbostadshus inom några år.