Hopplöst fall? Skulle behöva feedback

Hej, jag är en 43 ârig tjej som hela mitt liv varit pank. Inga ekonomska anmärkningar eller sâ, men efter mina högre studier 2003 har jag aldrig haft nâgon lust att jobba med det jag är utbildad till eller jobba i huvud taget. Jag har frilansat lite och extrajobbat ibland.

Jag har mest drivit runt utan att veta vilken väg att ta.

2013 köpte jag mitt första enfamiljshus som jag renoverat och hyrt ut sedan dess utan vakanser i princip. Jag har nyligen byggt klart ett nytt enfamiljs-hus 2022 som jag nu hyr ut heltid likasâ. Förra sommaren köpte jag en fantastisk fastighet med sjöutsikt som ska nu renovetas upp sâ att huset blir beboeligt. Jag har 2023 gjort klart en avstyckning via Lantmäteriet och fâtt till 3 st tomter med byggrätt. Totalt 6 fastigheter dvs. Min önskan är att köpa fler fastigheter tills jag kan leva pâ detta som jag anser är min stora passion här i livet.

Min frâga till er som är mer ekonomiskt smarta än vad jag varit i mitt liv: hur gâr jag vidare för att fâ en vardagsekonomi? En idé är att skaffa mig ett vanligt jobb 9-5 under nâgot âr för att kunna lägga undan halva lönen i investeringar… Det blir ju troligtvis inget välbetalt jobb eftersom här där jag bor finns det ej behov av det jag är utbildad till ( och jag vill inte ens jobba med det ).

Att tillägga, jag har haft nâgra korta anställningar förr men jag har mest sagt upp mig ganska snabbt utan att ha en idé om hur jag ska försörja mig pâ ett bättre sätt. Jag kommer frân en smâföretagarfamilj sedan generationer och jag tror i grund och botten att ‘‘jag vill göra det jag själv vill’’ lite för mycket.

Jag har de senaste âren lärt mig mer och mer om ekonomi men känner att jag är lite sen med det mesta här i livet, därav har jag nu blivit medlem här och följer RikaTillsammans klippen ofta för att lära mig mer om det som gâtt mig helt förbi tidiagre. Mycket tack pâ förhand för alla kommentaren jag kan fâ! Mvh

6 gillningar

Tack för spännande berättelse!