En av mina favoritinvesterare har släppt ett av sina memos.
Som vanligt mycket tänkvärda stycken, men lyckades tyvärr inte kopiera från pdf:en då den är skyddad. Någon som vet om det går att komma förbi?
En av mina favoritinvesterare har släppt ett av sina memos.
Som vanligt mycket tänkvärda stycken, men lyckades tyvärr inte kopiera från pdf:en då den är skyddad. Någon som vet om det går att komma förbi?
Funkar för mig i mobilen (Android).
Exempel:
"essentially the same thing in an essay titled “The Unreachables.” It
took him a few more words, but I think his formulation is the "
Du kan rensa våra inlägg när du fått ordning på texten @janbolmeson
Konstigt. Jag har inga problem att kopiera från den.
Printa dokumentet i Chrome och välj “spara som pdf” i stället för en skrivare, så får du en upplåst pdf du kan kopiera från.
https://smallpdf.com/result#r=edd5060c4b04267e812735b25e94e110&t=share-document denna borde fungera. På Mac öppnade jag i standardprogrammet (Förhandsgranskning.app) och klickade Exportera → PDF.
Ta en bild, tryck på textigenkänning, funkar jättebra.
Eller screenshot.
Fast som andra resan skrivit, kan kopiera utan problem (ipad).
Efter att ha läst klart så kom jag och tänka på ett annat gammalt citat som jag tycker “rimmar” med vad han skriver
Graham har sagt/skrivit ett och annat läsvärt 
Precis som Graham skriver om början på uppgången efter coronapandemins utbrott, och den allmänna tveksamheten i början av återhämtningen, så undrar jag lite om vi inte befinner oss i ett spegelvänt läge just nu… vi har haft en korrektion, men den allmänna psykologin på marknaden verkar vara en salig blandning av bottenfiske (det vänder nu) och pessimism (det här har bara börjat). Men om man drar slutsatsen, som Graham göra, att det vi såg fram till den 4 januari i år verkligen var en björnmarknad, ökar inte då sannolikheten för att vi verkligen inte sett slutet på nedgången än på ett tag?
Det här ser ju inte så ljust ut för min lilla no-lose-proposition i APAC.
Today, the average SPAC that de-SPAC-ed since 2020 by completing an acquisition (in each case, with the approval of its investors) is selling at $5.25, versus its issue price of $10.00. This is a good example of a new thing that turned out to be less dependable than investors – who fell once again for a can’t-lose silver bullet – had thought. SPACs’ defenders argue that these vehicles are just an alternative way to take companies public, but their potential usefulness isn’t my concern. I’m focused on how readily investors embraced an untested innovation in hot times.