Hur använder ni polymarket?

Har hört att många kollar lokala/globala tendenser och trender via Polymarket… Vill gärna höra hur forumanvändare här nyttjar tjänsten??

1 gillning

Aldrig använt och kommer inte använda. Men rent teoretiskt var jag extremt sugen på att sätta allt jag har på att Jesus inte skulle komma tillbaka i år.

Kändes lite som en win win. Om han inte kommer får jag mer pengar. Om han kommer tillbaka gissar jag på att pengar i sig inte kommer spela så stor roll efter det.

men jag kom aldrig riktigt till skott.

2 gillningar

Inte alls?

Jag har aldrig hört talas om den. :smiley:

Om jag förstår det rätt så är det (1.5/98.5)% avkastning på 4 månader idag, dvs annualiserat 4.6% innan skatt. Tyvärr ser jag motpartsrisken som signifikant större än Jesusrisken så jag avböjer.

On topic så var jag faktiskt inne där för några dagar sedan. Jag har funderingar på högriskobligationen Air Baltics 24/29-14.5% och noterade då att att man kunde slå vad om huruvida Air Baltic skulle defaulta på denna Air Baltic defaults on 2024 14.5% EUR bond before August 14, 2029? | Manifold, och frågan då blev naturligtvis om det finns arbitragemöjligheter pga ineffektiv marknad. Spricker dock redan på första raden då marknaden är för liten där så orkade inte räkna.

(såg nu att det inte var polymarket, utan vad det verkar en konkurrent Manifold)

2 gillningar

Jag tror att du, och vad det verkar alla andra som har svarat i tråden, har missuppfattat OP:s fråga. Han verkar ju inte alls fråga om vi har satsat pengar på Polymarket, utan om vi använde oss av informationen där för att göra bättre framtidsgissningar.

Mitt svar är att jag inte ens har tittat på Polymarket alls, men däremot brukar jag titta på Metaculus för att försöka få ett hum om best bets för framtiden. Som jag förstår det kör Polymarket med riktiga pengar som insats, medan Metaculus kör enbart på konto-rykte.

Jag är dock intresserad av att använda mig mer av dessa båda sajter, samt andra, om det finns några bra.

Jag brukar inte hänga på Polymarket, men tänker att Polymarket verkar vara den bästa öppna källan till prediktioner om man har intresse av att förutspå framtiden i någon fråga. Polymarket nyttjar skin in the game vilket gör att det är bättre än generellt tyckande och resultaten borde också återspegla förekomsten av annars otillgänglig insiderinformation.

Jag tänker också att sannolikheter är ett väldigt bra sätt att förstå världen. Kommer vi t.ex. att få vapenvila i mellan Israel och Hamas i närtid? Troligen inte.

Frågan är dock om man har någon nytta av att korrekt kunna förutspå händelserna i mellanöstern? Knappast inte tänker jag. Det är mest en kuriositet som inte påverkar tillvaron för de flesta.

Det som skulle vara intressant vore kanske att kolla av Polymarket efter någon fråga där jag har insiderinformation och ser att marknaden felbedömt läget. Då kanske man skulle kunna lägga in ett större vad.

såg att “sonen” har satsat på Polymarket https://www.reuters.com/business/polymarket-secures-investment-trump-jr-backed-1789-capital-2025-08-26/

Ojojoj Institutet inleder granskning efter suspekta vad