Hur belönar man sig själv på ett sunt sätt?

Tror du man kan säga att ditt trick är att inte sammankoppla belöning och prestation?

När jag skrev trådstarten vägde jag mellan att fråga om belöningar, eller att ställa den nästintill korkade frågan ”hur njuter man?”.

Personligen har jag svårt att njuta utan att prestera, något jag verkligen skulle behöva knäcka. Jag tror att jag sätter mitt eget värde i mina prestationer. Se bara på vilka saker jag listar ovan, är inte aktiviteten i sig en prestation så är det aktiviteter där jag kan planera min nästa prestation samtidigt. Jag antar att detta är skuggsidan av målmedvetenhet?

1 gillning

Smart! Du får välja mellan två olika bra val. Blir det spinning eller styrkelyft på fredag?
Sparris eller morot?

Vad händer om du inte når sitt mål?

@simino

Mental bokföring eller inte. Så länge det funkar så är det ju knappast ett problem.

Jag har funderat på varför inte något gym säljer gymkort för 5000 kr/ år och sedan låter folk få 30kr tillbaka för varje gång de tränar (Max 2500kr tillbaka). Det vore en väldigt spännande affärsidé som på sätt och vis skulle påminna om ert städtrix

4 gillningar

Får sälja en av mina aktier och flytta till en indexfond…

Värst är känslan att man vill köpa tillbaka aktien i fråga så fort som möjligt (nästa månadsaktie).

Kollade lite snabbt ligger på aktier i 96 olika bolag inom den portföljen så jag lyckas relativt bra iaf.

1 gillning