Hej!
Blev uppringt av Larina Invest. Listor med aktieägare är tydligen offentliga. Det lät först som att personen ringde från ett bolag där jag har ett aktieinnehav.
Jag erbjöds dock att köpa aktier av Credora med rabatt innan en större nyemission skulle ske.
Om jag inte vill behålla aktierna skulle jag kunna sälja dem för snart blir de noterade på börsen. Efter mycket prat + koll av hemsidan tecknade jag en post och signerade digitalt.
Sedan, en vecka senare ringde en annan och sa att nu har aktiekursen gått upp och att jag borde passa på att köpa fler aktier. Ett värderingsbolag hade värderat aktierna och värdet hade gått upp!! Hen snackade i säkert en halv timme dock utan resultat.
Den första posten tecknade jag i början av november. Det blev problem med registreringen av emissionen hos Bolagsverket. Lösningen blev att aktierna registreras som en kvittningsemission. Nu ombeds alla som tecknade att signera digitalt en teckningssedel för kvittningsemissionen. Så fort registreringen är klar hos Bolagsverket kommer det att skickas en avräkningsnota.
Efter att ha läst { Onoterat bolag som säljer aktier över telefon } ångrar jag det hela och vill inte signera kvittningsemissionen.
På den första signering stod att den var bindande. Frågan är om jag kan avbryta processen för att jag nu misstänker att det är bedrägeri.
Någon som vet svaret?