Hur ger man pengar som bröllopspresent?

Tror kutym i dessa sammanhang är en s k duffelbag, du kan se filmen Heat för inspiration.

2 gillningar

100 papp, verkligen? Jag hade tyckt att det vore skitjobbigt.

Då är du latare än mig! :rofl:

Jag förstår kontanter.
När jag var en liten snål knott sparade jag alla slantar tills jag hade 200 (?) kronor (tog tid och jag fick avstå godis och glass).
Med dessa slantar gick jag och min mamma ner till vårt lilla lokala bankkontor och växlade in till NYA 5:- sedlar.
Jag fick HELT nya i en liten packe med ett papp-band runt…
Fatta vad man kände med denna lilla bunt :slight_smile:
Ny flyger buntarna vilt på avanza och i mitt fall känner jag mindre och mindre… både gällande glädje eller ångest…

1 gillning

Om det ges till medlem av familjen - fem 1 oz guldbullions. What’s not to like?

Synd att 50-öringen är borta, Tänk att rulla in med en skottkärra :laughing:

1 gillning

Det är en bra ide. var köper jag det? jag har köpt från guldcentralen men det var länge sedan…
Jag har någrar rör silvermynt (maple och USD) som ger tyngd.
Dom bor dock i lägenhet och kan få problem att säkert spara mynten… plus att jag gissar dom förlorar spread för dom säljer nog direkt och sätter in på sitt (säkra) 1.2% sparkonto…

Jag gav bort ett par tusen i bröllopspresent i enkronor för ett antal år sedan. Det blev ett roligt men tungt paket - och kanske inte helt uppskattat om jag ska vara ärligt :face_with_hand_over_mouth: Mindre bra alltså, kort låter bättre

Det går ju att istället ge sedlar så blir paketet lite lättare.

Tuffast är att gå fram till bröllopsparet och dra upp plånkan ifrån bakfickan, öppna den och delar ut sedlar i deras utsträckta händer. I slutet tvekar du och tar tillbaka några sedlar.

2 gillningar