Hur hittar man interimuppdrag inom HR

Jag har sagt upp mig från ett jobb där jag under längre tid inte mått bra, utan att ha något nytt att gå till. Dum säger vissa, modig säger andra. Tiden får utvisa vilka som hade rätt. Jag har dock insett att det spelar ingen roll hur hög lönen är om arbetsmiljön är skit.

Men nu till min fråga… hur fasiken gör man för att hitta interimuppdrag?
Min tanke sen jag började jobba med HR för 10 år sen va att jag hade som slutmål att börja köra eget så jag tänker att jag nu tar tillfället i akt. Jag har jobbat i små bolag med att bygga upp HR-strukturen, börsbolag där jag varit ensam ansvarig för ett av koncernens bolag, jag har varit sitemanager för ett
kontor med ca 80 personer, varit en sväng inom landsting, mm. Jag har således bred erfarenhet som borde vara attraktiv.

Jag har lagt ut en post på Linkedin och kontaktat olika bemanningsföretag som har interimsuppdrag, men har inte fått något napp än. Har visserligen bara sökt i några veckor men funderar på andra kreativa sätt att hitta uppdrag. Jag har snickrat ihop en hemsida som jag kan använda vid marknadsföring och funderar på att skicka “kalla mail” till olika bolag i trakten med att jag finns tillgänglig. Men undrar nu, om ni har några andra tips om hur jag kan hitta uppdrag inom HR-segmentet?

Tar tacksamt emot tips och idèer!

Du behöver sannolikt ha eget företag och vara beredd att bli underkonsult. Sannolikt är marknaden inte så bra just nu.

1 gillning

Tack för ditt svar :slight_smile: Jag har ett AB sedan tidigare så behöver bara lägga in en ny sni-kod så är jag good to go i det avseendet.

En annan given åtgärd är väl att höra av sig till de bolag du tidigare jobbat på? Annars tycker jag du gör allt rätt; kommer nog lösa sig med tid om du fortsätter så, tänker mig att marknaden är lite svår just nu bara!

1 gillning

Jag har kontaktat ett av bolagen som eventuellt hade ett deltidsuppdrag framöver men problemet är att vi flyttade 30 mil för några år sen och många verkar inte vara öppna för arbete helt på distans :frowning:

Tack för peppen :muscle: Jag är ju en driven och kompetent person så jag försöker tänka att det löser sig, samtidigt har jag insett att marknaden kanske är lite svårare nu än vad jag trodde. Har även sökt en del jobb för att safea upp men inte fått något där heller, så därför jag tänkte att jag behöver lite tips att göra mer än det jag gjort hittills för att säkra jobb eller uppdrag framöver.

1 gillning

Mitt inlägg här ovan skulle till dig men verkar ha missat att klicka på “svara” så det hamnade som ett eget inlägg.