Hur kan en boktitel censureras här på forumet?

Vi tänker alla fel ibland. Jan förlåter nog…

1 gillning

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Samling av OT inlägg och urspårade sidospår från övriga forumet

Låt oss hålla de olika diskussionerna separat:

1. Moderatorerna gör ett bra jobb OCH de är människor OCH dessutom gör de det här på sin fritid, vilket jag är evigt tacksam för. Jag hinner inte göra allting själv.

2. När det gäller reklam - jag har inga problem med att man delar med sig i forumet och bidrar till andra OCH i det gör reklam för något själv. Det bästa exemplet är @Skogstomten - vi vet alla att han säljer tjänsten “hjälp vid bilköp” men kolla alla hans svar, de är bidrag, de tar trådar framåt och många gånger är det jag som känner dåligt samvete att han inte får tillräckligt med reklam.

Så, om man ger, ger och ger, så har jag inga problem med att man sedan frågar / gör reklam. Men däremot har jag problem med att fråga/göra reklam utan att först ge eller bidra. Börjar vi med att man först ska ha och fråga utan att ge, då är vi på ett sluttande plan.

16 gillningar

Förstår detta fullt ut, men hade missförstått vad som gäller. Frågan om eventuell ny tråd är nu ställd till dig i ett personligt meddelande.

Sedan tycker jag faktiskt att jag bidragit med en del på forumet genom åren. Jag har skapat trådar med hundratals inspel (hur har du gjort för att förenklat ditt liv, vad är ditt bästa ekonomiska life hack) och jag har även deltagit aktivt i andras. Det är inte så att jag bara dök upp helt plötsligt…

1 gillning

Grejen är att det socialt acceptabla är att göra “reklam” för sig själv samtidigt som man bidrar, som t ex @Skogstomten eller @Monica (inte för att insinuera att de gör det utstuderat). Inte att man kör 90 % hjälpinlägg och sen 10 % self-promotion (som tumregeln var på Reddit).

Forumkultur skiljer ju sig i detta mot hur det är på andra sociala medier, t ex håller jag på att gå i taket när 100miljonersmannen svarar på frågor med “köp min bok så får du svaret”, men klimatet är annorlunda på Instagram.

Sen är det för all del svårt att sälja in sitt skönlitterära författarskap på det här forumet på det sättet, men det är som det är…

1 gillning

Du har en poäng… får leta efter trådar där min bok kommer in lite mer naturligt i diskussionen :slight_smile: Kanske någon som beklagar sig över småbarnsåren vill läsa om Barnajägarmyndigheten?

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Samling av OT inlägg och urspårade sidospår från övriga forumet

Det var väl ett jäkla liv nyligen om att socialtjänsten kidnappade barn, kanske dom fick klä skott för Barnajägarmyndighetens förehavanden? :slight_smile:

Exakt detta. :point_up_2: :slight_smile:

Eller, dela med dig något där det kommer naturligt. Det är ju så jag försöker göra med t.ex. reklamavsnitten med OPTI nu i veckan. Ingen vill lyssna på 60 minuter reklam, men att lyssna på @Jonas-Opti prata om beteende, tidsresenärer, vampyrer och liknande är intressant.

PS. Och ja, jag uppskattar dina bidrag i forumet @Anonym, det var lite slarvigt skrivet av mig. Sorry.

1 gillning

Den var bra! Fast Barnajägarmyndigheten upprätthåller nollbarnspolicyn i Alaska :slight_smile:

1 gillning

Ingen fara. Förstår precis vad du menar :slight_smile:

1 gillning

Kan hålla med om att @Skogstomten nog inte får den reklam han förtjänar då åtminstone jag inte hade en aning om att han erbjöd den tjänsten :slight_smile:

2 gillningar

Ingen bryr sig om din titel men däremot gör du reklam vilket såklart är högst olämpligt.

Tack @Anonym, då stänger jag tråden. :+1: