Hur kan jag hjälpa min mamma och förvalta hennes pengar?

BankId lär hon ju glömma koden till väldigt snabbt.

Om du har bestämt dig för Avanza så skulle jag också köra med fullmakt, då slipper man det juridiska klyddet eftersom det fortfarande är hennes pengar på hennes konto. Så har vi lagt upp det hemma. Jag har fullmakt på min mammas konto på Avanza för det som hon inte har på LYSA.

1 gillning

Också bra idé! Ett skuldebrev är ju alltid en trygghet och känns bra både för mig och henne så att man alltid gör det tydligt att det är hennes pengar, och inte mina :blush:

1 gillning

Tack snälla! Det låter som en toppenbra idé

Nej inte så svårt egentligen. Men tänkte ändå att det var skönt att bolla tankar lite med duktiga personer i forumet. Tycker inte alla frågor/funderingar man tar upp i forumet behöver vara ”svåra” och jätte krångliga? Eller?:blush:
Viktigt för mig i den här frågan att jag gör rätt, eftersom det inte gäller mina egna pengar, så vill jag att det blir så bäst och enkelt som möjligt för mamma.

1 gillning

Jag funderar lite på vad som hönder om du går bort ? Innan det blivit en bouppteckning o ett arvsskiifte så har det tagit lång tid. Eller skiljer dig om du är gift ?

Om din mamma fixar ett bank id o ni tillsammans flyttar över pengarna till ett bra bankkonto ? Då får hon ut räntan på sitt eget konto och ingen risk att de blir låsta för lång tid.

1 gillning

Bra tankar!!
Jag ska dubbelkolla och diskutera med mina äldre syskon också så att allt går rätt till och att mamma kan känna sig så trygg som möjligt. Det är som sagt enbart för hennes skull!