Hur lyckas folk få till så låga levnadskostnader?

Har idag kollat igenom alla våra kostnader å börja me bilarna å motorcyklarna så ligger månadskostnaden för drift på dom fordonen inkl försäkring, skatt samt drivmedel på 3.000 kr, men motorcyklarna kanske ska hamna under nöjeskontot då…
Bilarna används inte varje dag å de kan dröja för min del en hel vecka mellan gångerna… Sist jag tankade bilen va den 4 Januari i år…

Angående huset så är det typ 10 år gammalt å någe stambyte eller takbyte behövs inte närmaste 30 åren då… Å inte behöver vi betala någon fastighetsavgift heller… (Nya hus är befriade från den avgiften i 15 år)

Totala levnads kostnaden ut räknad idag hamnade på 8.650 kr per månad i snitt… (Alla räkningar kommer inte varje månad) Å då är det på 2 vuxna personers kostnader…
Vi har solcells paneler å då har elräkningen hamnat på 20.000 kr för 4 år, så snittet ligger då på 5.000 per år… Uppvärmningen sker av huset med vedpanna å ved har vi som inte är köpt utan ingick vid köpet av huset… Egen brunn, å enskilt avlopp som delas med grannen…
Sen är inte fastigheten belånad…

Du får gärna tvivla på uppgifterna, men jag vet va kostnaderna är iaf…

2 gillningar