Hur mycket månadssparar ni?

Private: 15 000 sek/månad (18,75%). Hade kunne öka till 30%, men vill leva livet.

Företag: 400 000 sek/månad (67%). Sätter inte in till pension så detta sparande är min pension.

3 gillningar

Fick en sparkvot på 46% för 2025. I pengar blev det 18000kr/mån.

För 2026 är målet givetvis att komma över 50%.

Jag har sparat 1000€ månad nu i fem år, lite väl då jag lämnar med 1800-1900€ månad netto men men :joy: ska vilja nå en nivå där kapitalet faktiskt jobbar ordentligt så fort som möjligt.

1 gillning

Lite för sent för det +600 inlägg och +4 år in i tråden, kan jag tycka.

2 gillningar

Ca 50 000 per månad. Jag får cirka 62 000 i månadslön netto, varav ca 12 000 är mina månadsutgifter.

5 gillningar

Du tänker kortsiktigt, här på RT siktar vi på 10+ år :sweat_smile:

1 gillning

4000 USD varannan fredag och runt 40k USD en gång om året när jag får bonus. Ovanpå det kanske 5k USD i pensionsfonder per månad.

Brukade spara mer innan jag fick barn. Inom ett år när vi inte blir lika pungslagna av barnomsorgskostnader tänker jag gå upp till 5k varannan fredag. Det känns lagom. Resten lever jag upp.

3 gillningar

Månadsparandet som gick in på börsen 2025 var i snitt lite drygt 14 000€

11 gillningar

Mäktigt. Ca 151000 SEK/mån, 1.8 miljoner i sparande/år.

Får man fråga vad du arbetar med?

Utan att bli för specifik kan jag säga att jag jobbar inom tech på ett av mag7 företagen.

8 gillningar

Per månad? :joy::joy::joy:

Du sparar samma som jag på en månad som jag gör på ett år :joy: Jag är inte ens bitter, lär mig! :grin:

4 gillningar

Nu när man kunde summera året 2025 så landade jag på en sparkvot på 28,6 % eller i kronor och ören 9700 kr/mån.

Det är jag hyggligt nöjd med då vi unnat oss mycket under året, bland annat långresa till asien och svenssonsemester i europa. Inköp av äldre husvagn etc.

Till 2026 är målet att kunna hamna på föregående års mål på 12000 i månaden

2 gillningar

Ca 32% sparkvot där 4% går till resekontot och resten in på ISK.

Månadssparar ej. Har faktiskt aldrig månadssparat. Jag är mer slösa än spara

1 gillning

Ca 12%. Kanske behöver justeras ner lite till 2027. Får se hur 2026 går.

I år höjer jag sparandet till 9 000 kr i månaden. Kommer att gå back några tusenlappar i årsresultatet men det får bli en investering för framtiden tänker jag.

20tkr i månaden. Men jag planerar att halvera detta och leva mer i nuet. Vem vill vara rikast på kyrkogården?

3 gillningar

Får ut ca 30k netto och av de kan jag fondspara runt 12-15k plus 1,7k amortering bolån. Utöver det sparar jag övertidsersättning och Scaniabonus. Funkat i några år nu som ung (under 30) men lever billigt och när jag reser så bor jag i bilen eller på hostel. Tänkte börja plugga nästa år, gå ner i arbetstid och i princip leva från lön till lön medan kapitalet får växa.

Att vilja vara rikast på kyrkogården tycker jag verkligen är en helt rimlig och faktiskt rätt självklar önskan. Få saker fungerar som en starkare drivkraft för mig.

6 gillningar

Snittet för 2025 hamnade på ca 36000/månad Övriga utgifter snittade 22500/månad. Blir väl ca 62% sparkvot om min matte stämmer.

3 gillningar