Tycker AgoraDesk funkar fint
Quickbit ska ha lägst avgifter, bara att ladda ner appen och logga in med mobilt bankID ![]()
Har använt Binance i 5 år. Inga problem alls. Binance är den största exchange idag.
Riktig, men skulle rekomendera att flytta de till egen plånbok, not your keys not your money
Jätte lätt, du laddar ner en app, finns många, du skriver ypp dina seedfrase som är ett 12 eller 24 ordig kod. Dessa ord ska sparas handskrivet för säkerhetsskull och ger dig tillgång till din plånbok var du än är och med vilken app som helst.
Tycker Swissborg är riktigt smidigt. Ska va lika säkert som att ha en egen wallet. Förutom att du har möjlighet att få tillbaka kontot även om du tappar bort din kod.
Bara ladda ner appen och sen följa instruktionerna.
Hur och var hittar jag denna seedprase? Jag har btc i kraken och vill föra över till en Wallet, vilken är säker och bra?
Och var får jag seedprase? Och hur för jag över från kraken till en wallet?
Som jag förstått det kan svenska banker vara kinkiga med överföring och sedan ta ut pengar till Swedbank från Revolut/kraken osv?
Nu testade jag att föra över pengar till Revolut via paypal, sedan förde jag över pengar från Revolut kortet via PayPal till kraken. Det kanske är mest problemfritt? Och hur ska man kunna ta ut btc till sin svenska bank ifall man skulle vilja sälja?
Som jag förstått det är det bäst att föra över via banköverföring i sek från sin svenska bank till revolut, växla in sek till eur i Revolut, sedan banköverföring från Revolut till kraken. Eller finns ett bättre sätt?
Och hur sälja och ta ut från kraken? Gå via PayPal sedan sin svenska bank?
Varför blanda in paypal?
Du har ju redan svar på effektivast sätt i tråden ![]()
köp: din bank → revolut → kraken.
sälj: kraken → revolut → din bank.
Du har också förslag på olika wallets i tråden, bara läsa instruktionerna som visas hos respektive wallet ![]()
Om de verkar krångligt så testar du nästa wallet, tills du hittar något som passar dig. Jag rekommenderade Muun eftersom den är väldigt enkel att använda och inte innehåller andra funktioner som inte har med bitcoin att göra
Tack för svar.
Men jag testade via Revolut till kraken, men pengarna kom bara tillbaka till Revolut. Så här gjorde jag:
När jag väljer ny mottagare på Revolut, ska jag välja bankmottagsre eller kryptoplånbok?
Om jag väljer tex bankmottagare så ska detta fyllas i:
Land för mottagares bank:
Valuta
IBAN
För-efternamn
E-post osv
Vilket land ska jag välja för kraken? Jag valde Storbritannien fyllde i IBAN för och efternamn, men jag fick bara tillbaka pengarna.
På kraken går jag in på Add deposit method, väljer Clear junction SEPA.
Sedan får jag massa information som Bank name, company adress, bankadress, IBAN (vilket jag antar är min IBAN?, och BIC.
Det jag gjorde var att kopiera IBAN klistra in i Revolut, valde Storbritannien som land, mitt för-efternamn och e-post. Men det fungerade inte? Behöver Revolut mer information från mig?
Du köper krypto på Kraken med betalkotret (fysiskt eller digitalt kort) du har hos Revolut. Inga överföringar, bara betalning.
Om du inte lyckas med detta rekommenderar jag att du håller dig till cartifikat på Avanza/Nordnet ![]()
Fast det är inget bra sätt. Blir mycket i avgifter!
Verkar inte få till överföring via bank från Revolut till Kraken. Förstår inte vad jag gör fel.
Bitcoin Zero Om Certifikatet | Avanza har 0 i avgift, förutom spreaden. Men det är inte billigare på andra ställen.
Edit:
Och som jag nämt tidigare ska du inte göra någon överföring till kraken, bara köp krypto direkt med ditt virtuella VISA-kort du har hos Revolut.
Här är en länk hos Kraken om det skulle hjälpa med mer info om hur man köper med kort: https://support.kraken.com/hc/en-us/articles/360051144472-Buying-Crypto-on-Kraken#addcard
Men om jag ska vara helt ärlig, om du inte får till detta har jag svårt att se att du ska klara av att hantera dina bitcoin på ett säkert sätt. Det är därför jag pushar för att äga Bitcoin-certifikat i ett ISK. Hoppas du inte tar illa upp.
Jag vill helst äga riktiga bitcoin. Men ska absolut köpa lite certifikat också. Har en liten summa på kraken nu.
Ska se om jag hittar någon bra wallet och lyckas föra över också!
Men köpa bitcoin direkt med Revolut kortet tar avgift? Eller det kanske blir avgiftsfritt om jag har pengarna i euro innan jag köper via kraken?
Jag äger redan riktiga bitcoin, men då blev det en avgift.
Ska växla mina sek till euro och sedan köpa bitcoin direkt med Revolut kortet, tack för dina tips ![]()
Numera så kan du köpa riktiga Bitcoin inne på Revolut, sen skicka dem till din egen privata wallet.
Vet dock inget om kurs eller avgifter där.
Nån annan?
Det är jättesimpelt att deklarera krypto. Man skaffar sig bara ex Koinly och kopplar in sitt konto på Kraken, Binance, Coinbase eller ex Metamask plånbok så sköter de allt åt en och så köper man en deklaration när det är black friday så man får 40% rabatt på priset och kan ladda hem rätt K4 papper m.m året därpå.
Kraken har registrerade företag i EU/Europa, tror Binance har haft lite problem med detta. Även Coinbase och Gemini har registrerade bolag i EU.
Flertalet banker spärrar överföring till de ovanstående bolagen. Ex SEB spärrar överföring till Kraken men släpper ingenom överföringar till Gemini.
Bäst är att använda Revolut för mellanlandning och handla via deras kort. Det är mycket enklare att göra överföringar via Revolut till utländska konton via ex SEPA än vad det är i de svenska bankerna (Swedbank värst av dem alla). Undvik svenska banker så mycket som möjligt för de är skit överlag.
Investerade i det under kryptovintern. Förvånansvärt låg avgift också 0.7%