Kollar den 30e/31a när jag köper fonder.
Ibland hör jag att börsen rusat och då går jag in och kollar för att känna mig lite rik och nöjd
Kollar den 30e/31a när jag köper fonder.
Ibland hör jag att börsen rusat och då går jag in och kollar för att känna mig lite rik och nöjd
Brukar kolla både olje- och aktiebörsutvecklingen dagligen nu när det är krig i Iran och det händer mycket, men hur det påverkar min egen portfölj brukar jag inte fundera så mycket på, utan det är mer av allmän nyfikenhet.
När portföljen går upp kollar jag många gånger per dag och när det går ner loggar jag ut. Ser jag att det är på väg ner längre period som nu vid kriget så loggar jag inte in på flera dagar/veckor
Men kollar allt för ofta överlag. Försöker ibland att inte kolla men faller alltid tillbaka fast jag inte gör något i portföljen..
Exakt så. Nyfikenhet hur marknaden reagerar på nyhetsflödet, inte så mycket egna portföljen. Kul att se om man har rätt utifrån vad man tror. Typ, index ner, dollar stärks, guld faller, olja upp el.dyl. om det är en stökig dag t.ex.
Kikar nån gång på förmiddagen för att se initiala rörelserna på guld/råvaru ETF längst ner.
Sen en titt på kvällen för att se hur övriga stängda index presterat i Asien / fortfarande öppna i USA ligger till för stunden.
Ingen marknadstiming eller så, mest indikator om fondernas uppdatering nästa dag i de olika portföljerna kommer bli negativ / positiv.
edit: hade visst fel index på taiwan börsen som inte uppdaterats heller, därför visade den 0,00%… korrigerat.