Hur resonerar ni kring att söka nytt arbete?

Detta är helt rätt väg att gå, vad det gäller alla förändringar. Man kan inte fundera ut allt i huvudet och tro att man kan tänka sig fram till förändring. Man måste utsätta sig för verkligheten också och ha verkliga variabler att ta ställning till.

1 gillning

Funderat en del på att det inte ska vara en nackdel på CV:et att ha bytt jobb för ofta. Går ju någon gräns för när potentiella arbetsgivare ställer sig frågan om det är värt att anställa en om man ändå visar på historik att byta jobb ofta. Är inte klar i var var denna gräns går i dessa sammanhang men har funderat på om det är någonstans 2,5-3 år.

Jag skulle säga att det beror mycket på varför du bytt jobb. Har du bytt på ungefär karriärsmässiga samma nivå en gång om året ser det ut som att du inte trivs någon stans och snart kommer byta igen. Har du bytt för att du blivit befodrad eller hittat betydligt bättre tjänster någon annanstans är det ett tecken på att du lär dig och utvecklas snabbt. Det finns såklart en gräns för hur ofta du kan göra det också innan det ser suspekt ut. Men ett par såna snabba kliv uppåt i lönestegen är inte nödvändigtvis dåligt.

1 gillning

Framför allt ser det inte heller bra ut ifall man stannar på samma plats för länge.

Då visar man ju inte direkt så mycket driv. Beror på men generellt kan man ändå säga så tycker jag.

Har någon varit mer än 5 år i samma tjänst så hade i alla fall jag börjat undra.

1 gillning