Hej!
Jag har nu gett mig in i matchen och försöka sälja min passat 2018 och börjat kontakta alla möjliga typer av handlare, riddermark, gocar, DAAL bil, cardrop, kvd etc. Det är ju spridda skurar med bud allt från 150 till 190 och jag är väl ute och hitta de som kan tänka sig betala bäst, förstår att privat är bäst men känns lite meckigt med betalning när man inte kan swisha såna summor.
Bilen ligger runt 220-230k hos handlare och runt 205-210 hos privatpersoner.
Ställer de olika företagen mot varandra och de verkar funka rätt bra men skulle vilja komma upp i 200 då jag tycker 20-30k är rätt fin marginal för dom…
Jag tror du kan räkna med att dom vill ha betydligt bättre marginal är så. 15-20% är en siffra jag sett, skulle bli en siffra nästan dubbla det du önskar. Räknar vi på dom siffrorna och ditt uppskattade slutprisspann får vi ett spann för marginalen på 33k-46k.
Om du orkar sälja privat så går det ju faktiskt att göra affär på bank. Inga konstigheter så länge man är tydlig med det.
Bestäm dig för hur mycket det är värt att slippa blocket-köpare, sistapriskompisar och allmänt strul under och efter affär. Rätt många tusenlappar tycker jag.