Hur ser din "dagens utveckling" ut?

Hej! Då jag själv kollar Avanza flera gånger om dagen och tycker det är roligt att se dagens utveckling tänkte jag att det måste väl finnas fler, även om jag är väl medveten om att många resonerar som så att de kollar så lite/sällan som möjligt.

Hur som helst, dela gärna med er av en bild hur er utveckling för dagen, eller annan tidsperiod för den delen, ser ut! I’ll go first.

Trevlig helg!

2 gillningar

Det blir ju kanske skevt att jämföra sig på forumet när vissa bara har sparat små summor och andra har stooora förmögenheter.

Jag ska i år rebalansera min portfölj 8 ggr, vilket är en utmaning för mig, men hittills har det gått bra.
Just nu är Nordnets uträkning av min Sharpe-kvot för ett år tillbaka 2,41 och för tre år tillbaka är sharpe 0,97.
Det har gett mig tre stjärnor på shareville, d v s bättre än 90 % av portföljerna där, vilket gör mig stolt.

Mina portföljer är mer riskabla än Rikatillsammans portföljerna när börsen faller, men lite bättre när börsen stiger.

Man kan aldrig äga för många Investor. :innocent:

Konto 1:

Konto 2:

Konto 3:

2 gillningar

Kanske smartare att posta procenten, eller hela listan med innehav och procenten. Annars känns det inte meningsfullt att jämföra. Tror tråden skulle kunna bli en långkörare på det viset.

Så så, redigera.

1 gillning

Ja procent är väl vettigare :slightly_smiling_face:

image

1 gillning

Problemet med Avanzas procent är att den är släpande. Av någon oförklarlig anledning så saknas dagens utveckling i procent. Väljer man utvecklingen för en vecka så inkluderas inte aktuell dag. Dagens utveckling i procent är ju en rätt så grundläggande överblick som man inte borde behöva räkna ut manuellt som kund. Här tycker jag Nordnet gör ett bättre jobb. …och gissningsvis alla andra med.

Gäller väl bara folk med fonder? Aktier ser du ju alltid nuvärde.

Hur ser man procent på dagens utveckling? Kan bara se det på veckan som tidigare påpekats, och då släpande.

1 gillning

Letade lite, den där siffran med daglig utveckling uppdateras löpande. Dock inte den årliga i bilden (släpar alltid en dag).

Min ser inte så rolig ut

Hyr lyckades du få fram dagens utveckling där? Samma vy för mig ser ut så här (iOS):

1 vecka 1,35%, i år 8,25%, 1 år 21,65%, 3 år 24,67%. Inte så bra, men det tuffar på åt rätt håll iaf😀 och bättre än SBB och intrum iaf😁

1 gillning

Dagens uppdatering

Är väl otroligt bra avkastning på ett passivt ägt kapital. Bara för att nån slänger in 50% upp är inte din avkastning dålig. De kanske har en annan del som är 65% ner som inte flashas.

Nä lämnar denna tråden känner jag :blush: för att hålla mig sund

2 gillningar

image

Min portfölj denna vecka

Denna tråd föll inte i god jord tyvärr. Admin får gärna radera.

Det hjälper att tagga @moderatorer ! Då ser alla med behörighet din önskan.

Hade varit kul med månadens utveckling, då hade jag kunnat vara med. :blush:

3 gillningar