Hur ser ditt smarta hem ut?

Exempelvis kan man få data från elmätaren via Tibber API. Informationen kan användas för att styra laddning av el-bilen och justera temperaturen inomhus.

Bilen laddas när elpriset är lågt eller stoppar laddning för att undvika effektavgift.

Temperaturen regleras på samma sätt. Ofta också baserat på väderprognos, hur snabbt värmesystemet kan anpassa temperaturen samt närvaro/scener (sleep, away etc).

Provade API:t men enligt infon där verkar det inte vara släppt än? Oklart även om det kostar något att få tillgång till det. 100 requests per 5min var dock ganska generöst.

Har äntligen fått tummen ur och fått IKEAs rörelsesensorer att funka. De fungerar inte med Google Home som jag förstår det så jag gjorde ett ryck och satte upp Apple Homekit. Har en Apple TV som fungerar som hembas istället för att köp en dyr bas Från Apple. IKEA har dessutom fått in snyggare smarta lampor nu igen (äntligen) och jag har skaffat fler uttag så man kan styra allt möjligt :slight_smile: kanon det här. Robotdammsugare är för övrigt ett riktigt guldköp som jag är övernöjd med, efter att ha haft den sedan black Friday.