Hur ska ISK-taket fungera?

Vanliga medelsvensson har skulder på flera miljoner för deras bostäder, men vissa av politikerna vill hindra att människor lyckas att spara sig ur lånefällan.

Trist att politiken är så polariserad. Bara för man gillar enkelt sparande i ISK och skuldfrihet, så kanske man inte vill rösta borgerligt.

Jag vill ha ISK som nu (borgerligt), men med Miljöpartiets klimatpolitik (vänsterliberalt), och med moderaternas migrationspolitik (borgerlig), men med Socialdemokraternas fördelningspolitik (vänster).
Djävla polarisering!

1 gillning

Då står vi ganska nära varandra. Jag degade vid TV-debatten igår och förundrades som vanligt över hur tjafsigt det blev trots att man vara överens om mycket. Inte ett ord om ISK, fastighetsavgiften, arvs- och gåvoskatt etc. Nu drunknade man i andra frågor, de flesta mer relevanta, vilket var skönt.

Jag tror vi kan glömma stora förändringar på ISK-området en mandatperiod till.

Enig! Jag typ snabbspolade igenom den.

Garanterar att de skulle kunna politisera att 1+1 = 2.

• Att det minsann inte är så för de fattiga.
  • Att andra sidan vill införa progressiv matematik.
  • Att i vården är 1+1 = 12 för man är så underbemannade.
  • Att addition måste motverkas eftersom det är grunden till tillväxt vilket inte är bra för miljön.
  • Att det är för få som kan räkna ut vad 1 + 1 blir så skolan måste få mer pengar, som (såklart) drogs in av andra sidan i förra mandatperioden.
  • Att kriminella inte borde få räkna så kan de ju inte köra sina illegala imperier.
  • Att nu måste vi tänka nytt, 1+1 kan helt enkelt inte få fortsätta vara 2.

Så cynisk har jag blivit genom att lyssna lite för mycket på politiska debatter senaste åren :joy:

1 gillning