Hur skänka/sälja bostad

Tar bort inlägg, då jag blev väldigt ledsen över hur elaka människor enbart vill missuppfatta

De flesta kommuner erbjuder gratis juristhjälp på cirka 30 minuter, kan vara värt att kolla upp.

Vet att FKs regler kring just kapital, om du säljer huset, är en djungel. Så se till att ha klara svar på vad som gäller, om du vill ha kvar bostadstillägget.

Även FK räknar ofta fel just kring bostadstillägget, då så mycket påverkar det. Sitter själv och betalar tillbaka till dom på grund av ett fel de gjorde för ett par år sen. Så nu undviker jag bostadstillägg, även om jag också lever på sjukersättning och sjukpenning.

Hoppas du får bra vägledning, så du kan köpa en liten stuga i framtiden! :blush::crossed_fingers:

2 gillningar

Det du undrar över är alltså hur du ska kunna fortsätta att åtnjuta bidrag finansierat av skattemedel samtidigt som ditt behov defacto upphört, är det korrekt uppfattat?

8 gillningar

Låter precis som detta och att TS kommer åka på en ordentlig summa för återbetalning när detta upptäcks!

2 gillningar

Hej,

Om du sitter i ett för stort hus kan du kanske hyra ut något eller några rum till student, AirBnB, eller liknande? Det du tjänar kan du spara, investera i huset, spendera eller skänka, allt efter behag… Detta är förstås beroende av läge och skick.

Mvh

F

Tack för tipset !

Tack! Ska höra med kommunen, visste inte att det finns sånt

Fast det du ber om hjälp med är bidragsfusk, det är olagligt.

1 gillning

Kanon om TS ringer FK och ber om hjälp då ju :slight_smile:

Tråkigt att du blir ledsen men jag tror att du behöver förstå att det du vill åstadkomma inte är rättfärdigat. Att frigöra mycket pengar genom försäljning samtidigt som du vill behålla bidraget är inte en ekvation som går ihop helt enkelt.

Jag tycker att du ska göra detta. Förhoppningsvis kan de förklara detta på ett tydligare sätt utan att uppfattas som otrevliga.

1 gillning