Hur svarar jag som ett länkat ämne?

I FAQ:en så står det att man istället för att gå off-topic i en tråd ska svara som ett länkat ämne. Jag har sett @janbolmeson göra sådana manövrar då och då, men jag fattar inte hur jag kan göra det själv. Jag tycker att jag har kollat överallt. Kan jag ens göra detta?

För att vara tydlig, vad jag pratar om är alltså att citera någon och istället för att svaret hamnar i samma tråd så skapas en ny tråd.

Rent programmeringsmässigt så svarar du som ett vanligt “citat” men istället för att publicera detta inlägg så “klipper du ut” hela citatet och startar en ny tråd och “klipper in” hela citatet i denna nya tråd och lägger in en lämplig rubrik och publicerar detta som en helt ny tråd.
Vet inte om det funkar så här på detta forumet men det funkar på FB m fl.

Lycka till!

Jag testade att göra som du ska och skapade på detta sätt denna tråd. Dock dyker det inte upp någon länk till originaltråden som det exempelvis gör för denna tråd som @janbolmeson skapade.

Det verkar funka, jag ser länk till min orginaltråd i frågan du bröt ut :slight_smile:

Hmm… ja, jag ser det nu också. Vet inte om det bara tog en stund för forumet att få alla saker på plats. Men i sådana fall är jag nöjd :+1:

Då skulle jag bara rekommendera @janbolmeson att skriva detta tydligare i FAQ:en så man slipper fler personer som är lika förvirrade som jag :grinning:

Tack, ska komplettera med FAQ:en. :+1:

1 gillning