Hur väljer man semestervanor?

Prova er fram… Testa att göra samma sak på samma sätt ett par somrar i rad… Hyr samma stuga två eller tre somrar i rad, för att känna efter om en sommarstuga skulle vara något. Kanske rentav samma stuga en vecka per gång två eller tre gånger samma sommar…?
Testa att hyra båt några veckor, eller husvagn/husbil. Testa att åka på solresor till olika ställen eller till samma ställe…

Ha inte för bråttom att bestämma er, kan vara smart att vänta tills barnen i alla fall närmar sig tonåren. Prova olika sätt att semestra fram till dess så kommer ni nog att känna vad som passar er.

Kom ihåg att det finns inget som säger att ni måste bestämma hur ni ska semestra de kommande åren! Helt ok att bestämma för varje år utifrån vad ni som familj vill just det året.

Själv köpte jag hus i Spanien vid 53 års ålder istället för att vänta till pensionen (tanken har länge varit att bo i Sverige på sommaren och Spanien på vintern men skriven i Sverige) . Insåg att jag kanske inte lever till pensionen så varför vänta när jag hade råd här och nu? Kostar mycket mer i drift än jag beräknade men värt varje krona! Fantastisk investering i livskvalitet för mig och särbo. Vi hyr ut till nära och kära och kan unna oss en vecka på annat ställe och en eller två långweekends i storstad i Europa per år.

Känns perfekt för oss…

3 gillningar