Har lite idéer om att skaffa lite verktyg att ha för privat bruk och att hyra ut via Hygglo.
Kan en kap/geringssåg vara nåt att hyra ut?
Har kollat lite på Bauhaus hemsida och dom är inte så där svindyra…Såg en Bosch geringsåg och denna kostar strax under 3000 spänn. Eller köper folk hellre såna själv istället för att hyra av nån annan?
Jag är ingen snickare men kanske kan ha nytta av en sån ändå.
Känns mer relevant att hyra ut saker du själv använder och har nytta av än att köpa verktyg i syfte att hyra ut. Själv ska jag hyra ut min skurupsborr imorgon. (Via Hygglo.)
Jag hyrde ut min ångtvätt en period när jag var föräldraledig och var hemma mycket, 100kr per dag, 400 för en vecka. Köpte ångtvätten (pga eget behov) för 1695 så fick ihop 2/3 av kostnaden de gånger jag hyrde ut. Bra sätt att få billigare inköp själv tyckte jag!
Jag hyr ut grejer. Det gör att tex högtryckstvätten inte känna så meningslöst outnyttjad och ger lite tillbaka på inköpspriset.
Min bild av det är dock av dom flesta prylar har ganska låg ruljans. Så vill man göra riktiga pengar på det krävs lite efterforskning kring vad som faktiskt kostar lite att hyra och som saknas/behövs i just ditt område.
Sjukt enkelt att komma igång dock, se testa att lägga ut något du redan har och testa!
Skulle säga mest det du satt inom parentes, för jag har satt det facila priset av 25kr/dag, och billigare om du behöver den fler dagar. Men nöjet av att prylen kommer till användning gör det definitivt värt det!
Hyr ut min systemkamera också och det har varit ganska roligt - har en textil-student som hyrt den tre ggr för att fota sina utställningsverk. Lite roligt, fått insyn i en helt annan värld tack vare henne!
Det bekräftar min bild, att man bör ha lite mer “udda” grejer för att det ska löna sig. Själv har jag inte mycket verktyg, men har å andra sidan en far att låna av. Enda gången jag hyrt verktyg så gällde det en överdimensionerad cirkelsåg att ta mig genom en tegelvägg med.