Har lite idéer om att skaffa lite verktyg att ha för privat bruk och att hyra ut via Hygglo.
Kan en kap/geringssåg vara nåt att hyra ut?
Har kollat lite på Bauhaus hemsida och dom är inte så där svindyra…Såg en Bosch geringsåg och denna kostar strax under 3000 spänn. Eller köper folk hellre såna själv istället för att hyra av nån annan?
Jag är ingen snickare men kanske kan ha nytta av en sån ändå.
Känns mer relevant att hyra ut saker du själv använder och har nytta av än att köpa verktyg i syfte att hyra ut. Själv ska jag hyra ut min skurupsborr imorgon. (Via Hygglo.)
Jag hyrde ut min ångtvätt en period när jag var föräldraledig och var hemma mycket, 100kr per dag, 400 för en vecka. Köpte ångtvätten (pga eget behov) för 1695 så fick ihop 2/3 av kostnaden de gånger jag hyrde ut. Bra sätt att få billigare inköp själv tyckte jag!
Jag hyr ut grejer. Det gör att tex högtryckstvätten inte känna så meningslöst outnyttjad och ger lite tillbaka på inköpspriset.
Min bild av det är dock av dom flesta prylar har ganska låg ruljans. Så vill man göra riktiga pengar på det krävs lite efterforskning kring vad som faktiskt kostar lite att hyra och som saknas/behövs i just ditt område.
Sjukt enkelt att komma igång dock, se testa att lägga ut något du redan har och testa!
Skulle säga mest det du satt inom parentes, för jag har satt det facila priset av 25kr/dag, och billigare om du behöver den fler dagar. Men nöjet av att prylen kommer till användning gör det definitivt värt det!
Hyr ut min systemkamera också och det har varit ganska roligt - har en textil-student som hyrt den tre ggr för att fota sina utställningsverk. Lite roligt, fått insyn i en helt annan värld tack vare henne!
Det bekräftar min bild, att man bör ha lite mer “udda” grejer för att det ska löna sig. Själv har jag inte mycket verktyg, men har å andra sidan en far att låna av. Enda gången jag hyrt verktyg så gällde det en överdimensionerad cirkelsåg att ta mig genom en tegelvägg med.
Är det inte småläskigt med just elektronik? Jag tänker att det här med ansvar om nå’t går sönder etc. Jag fattar att det säkert finns en lösning via hygglo, men oavsett. Man vill ju inte få en massa merarbete och strul för att man gör en god gärning.
Alltså…
Nä, jag tänker inte så. Hygglo har försäkring vad jag läst mig till och jag tänker att oddsen inte e så höga för att det faktiskt ska skita sig - inte mer för ngn annan än för mig själv, så jag har helt släppt den tanken faktiskt. Mår bättre av att vara på det viset i världen i stort, så rycker lite på axlarna och hoppas det går vägen.
Jag hade en ”kund” som fick problem men han löste problemet själv då det var en tätning som hamnat på sniskan. Men i övrigt inga konstigheter men såklart slitaget blir ju större och jag använde en del av vinsten till nya borstar.
Något annat jag upplevde var att det blir roligare om man gillar folk ofta är det en del kommunikation för att mötas upp, sen lite instruktioner och ibland support. Man blir ratad vilket andra också ser så man bör lägga lite extra fokus på god kundvård, framförallt om man vill tjäna pengar på det.
Ja exakt, jag insåg att det inte var någon annan än jag på Södermalm som hyrde ut motsvarande (då iaf). Och med tanke på antalet flyttstädningar varje vecka i det området samt dyra kvadratmeter för förvaring så kändes det som en produkt som marknaden kunde vilja ha.
Jag har själv tittat på att hyra kap/gersåg till ett projekt, men för mig är det ett krav att det följer med ett stativ. De annonser som saknar stativ går bort för mig.
Jag har svårt att se att du blir rik på detta. Speciellt eftersom du inte verkar ha nåt större behov själv. Mycket jobb och förvaring, med stor risk att gå back. Mitt råd är att du avstår.
Det mesta har blivit så billigt. Jag köper, använder utan att vara begränsad av någon tidslimit och säljer sen en ganska ny grej för halva priset. Detta i teorin, för i verkligheten har jag de där grejorna kvar för de kan vara bra att ha en dag.
Ett tips är att köpa kvalitetsverktyg begagnade (kolla kvitto så ej stulet!) Sen använd de valfri tid och efter det får man ofta igen ungefär samma pengar. Även efter många års användning.
Kvalitersverktyg slits sällan hos en privatperson. En ny klinga till kap/gersågen så är den ofta som ny att använda igen.