Uthyrning av släp

Hallå!

Äger 2st gallersläp som används väldigt sporadiskt av mig men jag vill samtidigt inte göra mig av med dom. Finns det någon lönsamhet att hyra ut dom? Typ via Hygglo? Syftet är inte att bli rik- mer att faktiskt få de att rulla och kanske tjäna nån extra krona. Bra idé eller skit?

En annons på blocket eller Facebook?

Hygglo är väl en bra idé. Kommunikation, bokning, prissättning, betalning och försäkring går via dem.

2 gillningar

Absolut bra idé men mycket beroende på läge, alltså var du bor.

1 gillning

Tänker att man kan ju testa och se hur marknaden ser ut. Släpkärra känns ju som att det borde vara lätt att hyra ut. Sedan får man ju räkna med slitage då folk inte har vanan inne att köra med släp…

Vad kostar släp att köpa idag? Ich framför allt vad kostar det att hyra på macken?

Tänker att slitage/försäkring är ganska viktigt i kalkylen.

En utmaning är ju också att man konkurrerar med alla “gratis-tjänster” som var och varannat företag har: Byggmax, Bauhaus, Netonnet, Elgiganten, IKEA som oftast finns inom nära avstånd för användaren. Där kostar det 49kr bokningsavgift för 3 timmar vilket allt som oftast räcker - åtminstone för oss som använder tjänsterna ofta.

Här tror jag man behöver hitta mer långtidshyra för rimligt pris kontra mackarna. T.ex. hyra en hel helg för ett fåtal hundralappar så grannen kan rensa hela trädgården på grenar på våren, frukt på sommaren och löv på hösten.

Låter som en idé. Jag bor ju i en by på landsbygden med en återvinningsstation i byn dit folk brukar vallfärda så jag tänker att uthyrning av släpkärra borde vara attraktivt. Vore en idé att kolla vad macken tar för att hyra ut släp.

Typ ingenting, inte värt det alls. Har haft ett jag hyrt ut någon gång men nej, inte värt besväret trots att jag la ner lite tid på det ett tag med hygglo och sådant.

Rätt svårt att hyra ut när freetrailer finns idag där du bara köper försäkring i princip

1 gillning

Freetrailer finns inte överallt. Det varierar mycket hur den lokala marknaden ser ut.