Immediate Momentum säkert?

Immediate Momentum
Är det säkert med Immediate Momentum?
Läste någon artikel där bianca och någon kvinnlig tv kändis pratade om detta och hur man kan bli rik. Hittar tyvärr inte artikwln hur mycket jag än söker. Om någon vet så länka gärna!

Vad har ni för ideer och erfarenhet? Säkert att investera?

Tack på förhand för svaren!

Det är en scam, så nej, det är inte säkert.

Man ska generellt dra öronen åt sig när saker marknadsförs som vattentäta plattformar där det enda du behöver göra för att bli miljonär är att sätta in en mindre summa “och låta den hypersofistikerade AI:n lösa resten”.

Ja precis… det var något i den stilen.

• Automatisk Trading
  • AI Powered
  • Bitcoin
  • Minsta investering

Samt att det är så säkert att det främsta säkerhetsargumentet är att de kör 2FA:

Det extra lagret av 2FA-auktorisering garanterar att du framgångsrikt måste navigera genom två robusta säkerhetsfilter innan du kommer åt ditt handelskonto, vilket avsevärt stärker skyddet mot potentiella intrång.

Navigera genom två robusta säkerhetsfilter:rofl:

Och så den välkända privatekonomiska rådgivaren Bianca rekommenderar den? Vad kan gå fel…

Okänd crypto-platform som influencers säljer sig för?.. Nej för fan. Om man nu absolut måste hålla på med crypto och inte vill ha certifikat är det nog bäst att hålla sig till Coinbase som är den minst suspekta mäklaren.

Rekommenderar dock inte crypto överlag.

Tack för varningen. Då ska jag hålla mig borta.

Förstod inte mycket men antar inget att rekommendera :joy:

Det gör hon ju dock inte, det här är en av de många scams som plockar in bilder på och fabricerade citat från kända människor utan deras vetskap. Exempelvis:

Tvåfaktorsautentisering-auktorisering låter snarare som något för en myndighet än för en kryptoplattform :sweat_smile:.

1 gillning

Vad är 2FA-auktorisering?

2FA-autentisering kör jag på nästan allt, men ovanstående var nytt för mig.

Typo? Måste ju vara autentisering som menas.

Förutom att säga klart och tydligt att detta är en scam som dessa personer inte står bakom så vill jag bara förtydliga att 2FA inte i sig är en scam. När system har 2FA betyder det egentligen bara att man inte bara har lösenord, utan minst 2 av varandra oberoende sätt att autentisera dig. Lösen/koddosa, etc. Dom första kanske förstår detta, men att en riktig tjänst tillhandahåller 2FA är positivt.

Jag håller med gällande 2FA. Anledningen att jag tog upp det är att de uppenbarligen inte vet vad de pratar om. När en investeringsplattform är “trygg” främst eftersom man kör med SSL och har 2FA-auktorisering (sic!) och kanske till och med är certifierade enligt högsta ISO standard blir jag skeptisk.

Vet man inte skillnaden på autentisering och auktorisering tyder det främst på att man slänger ur sig buzzwords för att förvirra användaren och låta bra, och sådant bör man hålla sig långt ifrån.

Nej självklart betyder inte 2FA att en tjänst i sig är trygg, bara att dina inloggningsuppgifter är tryggare än bara lösenord. Att det står 2FA i en annons betyder i princip ingenting. Lite märkligt att nämna till och med eftersom det i princip är standard idag.