Införskaffa vitvaror, bra fabrikat?

Ska jag bara sätta ett märke som bäst blir det Miele. Sedan kommer Bosch och Siemens (samma grejer, samma koncern men olika varumärken). Men sedan blir det lite komplicerat, om du ska ha en inbyggd ugn och inte kräver ånga i ugnen tar jag hellre en Husqvarna än en Bosch/Siemens pga enklare gränssnitt…
Diskmaskin, integrera den i köket (dvs bakom en kökslucka) och ta den från Miele, Bosch/Siemens eller Asko där du gillar inredningen. Rent allmänt diskar en diskmaskin tillräckligt bra oavsett vad Råd & Rön säger så hitta en med en inredning som passar dig. Har ni lite annorlunda porslin? Ta med det till en butik och testa.
Har ni minst 85 cm upp till bänkskivan (Miele) eller 87 cm (Bosch/Siemens och Asko) så överväga en extra hög maskin. Ni kommer tacka mig sedan… :wink:

Åk till en fackhandlare och be om ett bra paketpris. Strular något kommer det vara värt de där kronorna du kunde sparat om du handlat på nätet.

De flesta som skriver om vitvaror gör det bara utifrån sin egen erfarenhet. Jag har lång erfarenhet av att sälja de här prylarna och ger dig gärna några konkreta råd.

Vad är du ute efter för saker? Vilka behov har ni?

3 gillningar